WYSPIARZ niebieski
AKTUALNOŚCI NA WYSPACH

18.11.2009 6:54

Skargi na opiekę w Z P-O

Od kilku dni docierają do redakcji wiadomości o nieodpowiednim traktowaniu pacjentów w świnoujskim Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym (ZPO) mieszczącym się w nadmorskiej „Fregacie”. Telefoniczne informacje płynące z grona pensjonariuszy i rodzin osób tam leżących sygnalizowały niewystarczająco staranną opiekę nad starszymi ludźmi, odleżyny, brak reakcji na prośby pacjentów, zaniedbania higieniczne. Dyrektorka ZPO Jolanta Jędrak jednoznacznie zaprzecza, że mają miejsce jakiekolwiek zaniedbania.

Od minionego piątku zaczęły się telefony do redakcji, że coś złego dzieje się w ZPO. Nasi informatorzy twierdzili, że pacjenci nie są zadbani, maja odleżyny, nie zawsze też panuje tam wymagany porządek. Rozmawialiśmy też z jednym z tamtejszych pacjentów, który dzwonił prosząc o interwencję. Starszy mężczyzna skarżył się, że pomijane są jego prośby o pomoc. Jeszcze miesiąc temu chodził, a teraz już nawet nie wstaje. Prosił o leki, jakieś działanie, ale nikt na to nie zwraca tam uwagi. Nawet prośba aby go zawieźć do toalety nie jest spełniana i musi długo czekać. Mężczyzna utyskiwał, że z emerytury na jego utrzymanie w ZPO ma potrącane 1.200 zł , a leki jakie mu przepisano za ponad 300 zł musiał sam wykupić i nikt mu tej kwoty nie zwrócił. Mówił, że personelu jest za mało i nie dają sobie rady z ta sporą gromadką pensjonariuszy. Dyrektor ZPO Jolanta Jędrak zaprzeczyła, że dzieje się cokolwiek złego. Wspomnianego pacjenta określiła jako „roszczeniowego” i „trudnego”. Jej zdaniem jest odpowiednia liczba personelu, który wyjątkowo dobrze dba o leżące tam osoby, a jeśli chodzi o odleżyny to nikt tam ich nie ma, bowiem w zakresie przeciwdziałania ich powstawaniu realizowany jest specjalny program.

Więcej na ten temat w najbliższym gazetowym wydaniu „Wyspiarza niebieskiego”.

 

 

KOMENTARZE
babcia - opinia
2014-07-27 8:42:52  |  IP: 83.25.174.*
na podstawie tej jednej wypowiedzi " że pacjent jest roszczeniowy i trudny nie chciałabym być w tej placówce. Dlaczego chorych , starszych ludzi się nie wysłucha i nie rozumie? Pani dyrektor też się zestarzeje , dobrze będzie gdy w bólu i chorobie ,ktoś tak ją potraktuje to są chorzy ludzie potrzebują łagodności i pomocy także psychologicznej i zwykłego uśmiechu.
pacjentka - pacjentka
2014-05-22 14:18:09  |  IP: 62.69.241.*
Bez przesady, tu nie jest tak źle, natomiast to co sie dzieje w szpitali przechodzi ludzkie pojęcie
o - Pomagajmy sobie wzajemnie
2009-11-22 17:38:31  |  IP: 92.42.119.*
Mialam stycznosc z ta placowka.Warunki ogolne nie sa moze idealne,gdyz jest to stary budynek z barierami architektonicznymi.Najlepiej by bylo aby miasto pobudowalo nowy budynek z mozliwoscia wychodzenia pacjentow i spedzania wolnego czasu na powietrzu.Teraz jest to problem,gdyz budynek nie ma windy a osobe starsza jesli sama nie chodzi trzeba znosic i wnosic po schodach.Ogolnie jest to czysta placowka,Personel dba jak tylko moze i sie stara zapewnic opieke na odpowiednim poziomie.Osoby starsze skazane z racji pracy dzieci i wnukow na samotnosc w domu,maja opieke i towarzystwo w zakladzie.Moze to i nie Szwecja ani Niemcy,ale nam jeszcze chyba daleko pod kazdym wzgledem do tych panstw i finansowym i ogolnospolecznym.Jednak prawda tez jest iz oddzial jest pelen pacjentow,wiekszosc z nich lezy w lozkach,a pielegniarki tylko 2 na zmianie.I tak dzielnie daja sobie rade.Szacunek dla cierpliwosci dla Personelu tej placowki i ciezka prace,gdyz nadzwigaja sie na codzien i napracuja przy naszych bliskich.
adolf -
2009-11-20 18:37:10  |  IP: 95.129.228.*
personelu coraz miej a pacjetow coraz wiecej i tak dziwie sie ze za taka pensje jeszcze tam ktos pracuje wolal bym isc na bazrobotne
Klara - Wrażliwość
2009-11-20 11:09:37  |  IP: 80.54.123.*
Żywa dyskusja jaka powstała powinna przyczynić się do uwrażliwienia nas na potrzeby osób starszych, cierpiących, tych którzy pozostają samotni w domach ze swoją chorobą i niemocą. Takie miejsce jak Szpital P-O powinien być dobrym rozwiązaniem trudnej sytuacji starszych ludzi. Miejmy nadzieję, że tak jest!
Realista - Nie oszukujmy się
2009-11-20 7:40:34  |  IP: 80.245.186.*
Moi drodzy, uświadommy sobie jak pisane sa te artykuły - już od dawna da się zauwazyć, że wypowiada się tylko jedna strona.
Pacjent - Od kilku dni?
2009-11-20 7:34:20  |  IP: 80.245.186.*
Ja wiem o tym, że nie od kilku dni! Dlaczego takie przekąłmanie?
Personel - Panie Redaktorze
2009-11-19 15:03:21  |  IP: 80.54.123.*
Zamieszczony powyższy artykuł jest dla nas, personelu Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego bardzo niesprawiedliwy (obraźliwy). Przedstwianie sytuacji w naszej placówce na podstawie opinii "telefonicznych informatorów" i jednej osobistej rozmowy tylko z jednym pacjentem jest nieobiektywne. Zamieszczone w nim takie stwierdzenie jak "niewystarczająco staranną opiekę nad starszymi ludźmi, odleżyny, brak reakcji na prośby pacjentów, zaniedbania higieniczne", czy też "pacjenci nie są zadbani, mają odleżyny, nie zawsze też panuje tam wymagany porządek" winny być przez Pana Redaktora rzetelnie sprawdzone (zweryfikowane). Szkoda, że Pana pobyt w naszej placówce ograniczył sie jedynie do wizyty u jednego pacjenta, który zgłaszał swoje niezadowolenie. My pielęgniarki, rehabilitanci, salowe(wi) zapraszamy Pana Redaktora do naszej placówki, gdzie Pn mogł porozmawiać z każdym pacjentem i zebrac opinię na temat traktowania ich przez personel naszej placówki. Dłuższy pobyt Pana Redaktora umożliwi również poznać Panu naszą pracę i zrozumieć potrzeby i zachowania ludzi w podeszłym wieku. Może Pan również przeprowadzić tzw. "fotografię dnia codziennego " naszej placówki. Gdzie codziennie jest pora mycia pacjentów, karmienia, zajęć terapeutycznych, rahabilitacji i innych zadań pielęgnacyjnych. W tym codziennym cyklu są również zadania związane ze sprzataniem, wymianą bielizny pościelowej i innych zajęć porządkowych. Trudno w takich chwilach zachować idealny porządek, a dla niektórych odwiedzających, np. wystawione worki z brudną pościelą i innymi smieciami na korytarzu, czy też wózek z mopą na korytarzu mogą stanowić nienależyty porządek. Ponadto chcemy zauważyć, że część pacjentów naszej placówki jak i ich rodziny uważają się za tzw. "specjalistów medycyny" i sami stawiają diagnozy oraz określają potrzeby w zakresie np.: przyjmowania różnych medykamentów czy też działań pielęgnacyjnych. Takim osobom trudno uzmysłowić, że diagnoza określona przez lekarza Zakładu jest właściwa i cały czas narzucają leczenie danego pacjenta według "swoich zaleceń". Bez zrozumienia procesu starzenia i chorób wieku starczego jakim zajmuje się dział geriatrii przez osoby postronne wiąże się bardzo często ze złą interpretacją naszych działań. Oczywiście my jako personel ZPO a zarazem zwykli ludzie nie jesteśmy idealni, czasami popełniamy błędy. Staramy się je ograniczyć do zera, między innymi poprzez współpracę z rodzinami pacjentów i samymi pacjentami.
Jan Parszutowicz - opieka we Fregacie
2009-11-19 14:30:59  |  IP: 91.208.10.*
jednen z Panów chciałby, ążeby w takich ośrodkach Polsce było tak jak w Szwecji. Ja też bym chciał żyć na takim poziomie czystości, kultury miedzyludzkiej jak w Szwecja, ale tam mieszkać bym nie chciał. Nie wiem co znaczy Pana stwierdzenie, że ktoś uspokoił swoje sumienie i umył rączki. Dlaczego Pana znajoma nie zabierze swojej "cioci" do do swojego domu lub nie pomoże jej Pan zabrać do Szwecji. Jest też wyjście przeniesienia do prywatnego ośrodka, ale to kosztuje nie mało.Proszę przejechać sie publicznym środkiem lokomocji, jaki tam jest smród. Dlaczego autobus niemiecki do Bansin to inna klasa czystości, kultury. W tym ośrodku przebywa ok 35 osób, w tym moja mama. Większość pacjentów jest leżących i niestety swoje potrzeby załatwiają na bieżąco, trudno, ale nie zawsze jest to przyjemny zpach. A czy my wszyscy załatwiamy swoje potrzeby pachnąco.Niesprawiedliwy jest osąd, że Panie podstawiają pod nos jedzenie i nikt tym się nie interesuje. Jestem czesto u mojej mamy , jak tylko moge przyjechać, najczęściej jest to sobota lub niedziela. Bo niestety ja i moja żona pracujemy od rana do wieczora jak większość Polaków. Nigdy od niej nie słyszałem skarg na obsługę i jedzenie. Często też odwiedza naszą mamę pozostała rodzina.Polakom najlepiej wychodza anonimy i oskarżenie, które po czasie okazują sie nieprawdziwe. A może powołać komisję sejmową do zbadanie tej placówki. A jaka jest nasza sytyuacja Polaków, potrafimy tylko narzekać i zazdrościć innym, że mają lepiej. Ale niestety w wielu przypadkach sami nic nie robimy żeby było lepiej nam, nie mówiąc o innych. Nie jestem pracownikiem ośrodka znajomym lub rodziną pracownika.
wnuk - STEK BZDUR
2009-11-18 20:27:41  |  IP: 217.97.199.*
moja babcia przwbywala w zakladzie odwiedzalem ja dosc czesto nigdy niezauwarzylem zeby mojej babci czegos brakowalo ani nikiomu innemu personel tam pracujacy byl bardzo mily i uczyny w osrodku panowala czystosc gdy przychodzilem z wizytami to widzielem jak personej karmil pacjentow jestem wdzieczny miastu za placowke ktora opiekuje sie naszymi bliskimi gdzy sami tego niemorzemy rodic a wszczegulnosci presonelowi a co do wypowiedzi opisanej w tym "artykule" jezeli temu panu jest tam tak zle to moge mu zaproponowac aby przeniusl sie do prywatnego osrodka gdzie bedzie musial zaplacic jakies 3000 za miesiac i niewiem czy bedzie mial taka sama opieke jak we fregaci a co do samych autowow mam donich jedmo pytanie czy sa swiadoni tego ze ich tez kiedys dopadnie starosc i czy maja stu procentowom pewnosc ze ich rodzina sie nimi zajmie czy morze ich odda do jakiegos osrodka jezeli mieli by trafic do osrodka to zycze im takiej opieki jaka jest we fregacie
    Poprzednia  |  1  |  2  |  Następna »   
Tytuł
Podpis
Treść
Komentarze są opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Więcej informacji
SKONTI
Wulkanizacja

           PIOTR KUŚNIEREK

Najlepszy z przewodników w życiu,

Najlepszy przyjaciel, który rzucał wszystko,

gdy ktoś potrzebował pomocy, oraz 

najukochańszy partner w każdym dniu.

Zmarł 06.06.2024 roku w swoim domu w Anglii.

O modlitwę za Niego w każdą miesięcznicę,

proszą ci, którzy kochają Go teraz i na zawsze.

W imieniu swoim i przyjaciół - Agnieszka Majewska

W latach 1994 -1996 Potr Kuśnierek pracował

w tygodniku "Wyspiarz"

 

 

 

            MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE

GINEKOLOG - POŁOŻNIK

dr n. med. Marek Adam Brzuchalski

specjalista balneologii i medycyny fizykalnej

lekarz medycyny estetycznej

ul. Z. Herberta 6 / 4

Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695

     specjalista

    DERMATOLOG I WENEROLOG

dr n. med. MAGDALENA KIEDROWICZ

dermatochirurgia,

onkologia skóry,

dermatologia estetyczna

ul. Niedziałkowskiego 6B/1, Świnoujście

rejestracja telefoniczna tel. 510 034 332

     GABINET NEUROLOGICZNY

          Małgorzata Frąckowiak

przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego

  poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),

 środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )

Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu

        Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c

piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym

       tel. 602 158 940

    

 

  COLOR DOPPLER

          gabinet internistyczny

          ul. MAŁOPOLSKA 51

          rejestracja telefoniczna

od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00

tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63

     specjalista chorób wewnętrznych

       Marek Borowski

USG SERCA z kolorowym Dopplerem,

Holter - EKG (24 h),

USG jamy brzusznej,

prostaty, jąder, tarczycy

USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem

lekarz medycyny pracy

spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii

M. Krystyna Wasilewska - Zużałek

Świnoujście, ul. Boh. Września 6, wtorki, piątki 18 -19

Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17

Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20

CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:

NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE

-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia

EKG - choroby  serca, stawów, kręgosłupa

Rejestracja telefoniczna

 

 

GABINET GASTROENTEROLOGICZNY

Anna Popiela-Schiller

Gastroenterolog

Specjalista Chorób Wewnętrznych

Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7

Rejestracja telefoniczna

+48 501 070 827

Ernest Pyrkosz

ORTOPEDA

  • profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
  • wady postawy
  • zespoły bólowe narządów ruchu
  • leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
  • badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży

Świnoujście, ul. Piastowska 60

wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00

Rejestracja telefoniczna 606 387 618

specjalista ginekolog-położnik

Maria Czajkowska

USG 4D położniczo- ginekologiczne

certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego

przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00

ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)

rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51

RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch

  • porady prawne, reprezentacja przed sądami,
  • spadki, sąd pracy,
  • obsługa prawna podmiotów gospodarczych (KRS)

 Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2 (wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)

kontakt po uzgodnieniu telefonicznym 

tel. 91 321 93 30, 605 426 340      e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl

Drewno kominkowe i opałowe

tel. 693 399 346, 91 418 82 68

Kancelaria Radcy Prawnego Karolina Kondzielewska
MARIUS Usługi Pogrzebowe
WYSPIARZ niebieski