WYSPIARZ niebieski
AKTUALNOŚCI NA WYSPACH

01.06.2013 9:07

Wrobieni przez bankowców i po części własną nieuwagę cd

Redakcja pyta, rzecznik Getin Banku odpowiada

W Wyspiarzu niebieskim nr 20 z 15 maja br. w artykule pt. „Wrobieni przez bankowców i po części własną nieuwagę” pisaliśmy o problemach wielu świnoujskich klientów Getin Banku, którzy czują się oszukani przez pracowników tego banku. Próbowałem13 bm. porozmawiać z menadżerem świnoujskiego oddziału Getin Banku na temat owych bankowych zawirowań i pretensji klientów, którzy czuja się „wrobieni” . Pani odmówiła wyjaśnienia całej sytuacji i odesłała nas do rzecznika banku we Wrocławiu, który poprosił o przesłanie pytań na piśmie. W tym artykule publikujemy zarówno pytania jak i nadesłaną odpowiedź.

Przypominając rzecz dotyczy lokat w Getin Banku , które miały być krótkotermionowymi, przynoszącymi szybki i spory zysk, a w efekcie okazały się być wieloletnimi lokatami zagrożonymi sporymi konsekwencjami finansowymi w razie próby ich likwidacji, poprzez dość mętne działania są również formą przystąpienia do ubezpieczenia z potrącaniem kwot od niby lokat ,o czym kliencie dowiadywali się np. po miesiącu. W Świnoujściu tak nabranych przez bankowców z tego banku jest ok 40 osób. Gwoli ścisłości należy podkreślić, że to także wina samych klientów, którzy nie doczytali kwestii ujętych w umowie, a zapisanych „maczkiem”, czyli drobnym drukiem. Zapewniano klientów, że produkt jest do 15 lat, a nie na 15 lat. Niektórym nawet nie wspominano o takim okresie i o comiesięcznych wpłatach, zapewniano za to o możliwości szybkiej likwidacji z zyskiem takiej lokaty, a nikomu z osób z którymi rozmawialiśmy nie wspomniano o jakimś ubezpieczeniu powiązanym z tym produktem.

W tej sprawie do rzecznika Getin Banku wysłaliśmy następujące pytania:

 

1. Dlaczego pracownicy banku, co ma miejsce w całej Polsce  wprowadzali w błąd klientów lub nie dopowiadali istotnych kwestii dotyczących  różnych produktów? Czy byli w tym zakresie jakoś specjalnie, centralnie szkoleni?
2. Opiekun klienta ma obowiązek informować każdego klienta, czy też nie, w zakresie podawania zasadniczych warunków dotyczących danego produktu czyli np. okresu jego trwania, ubezpieczenia?

3. W jaki sposób pracownicy banku są wynagradzani i jak dużą prowizję otrzymują od ubezpieczenia każdego klienta?

4. Czy  pracownicy banku posiadają stosowne licencje?

5. Dlaczego bank zwraca klientom pieniądze dopiero po wielokrotnych interwencjach, a nie przy pierwszym wystąpieniu?

6. Jak wytłumaczyłby Pan konkretną sytuację dotyczącą jednej klientki, która posiada dwa takie same produkty i na jeden dostała pozytywną odpowiedź, a na drugi negatywną?

7. W jakim celu proponuje się pseudoubezpieczenie osobom starszym powyżej 65 roku życia np 75-latkom? Czy nie jest to ewidentna próba naciągania klienta?

8. Dlaczego zwlekacie z wypłatą pieniędzy dla klientów, skoro sami zawiadamiacie o pozytywnym  rozstrzygnięciu w danej sprawie ?

9. W jaki sposób bank bada  przebieg sprzedaży produktów z przed ponad 2 lat skoro większość pracowników już nie pracuje w tych placówkach?

10.Dlaczego niektórzy klienci dostają zwrot 100%, a niektórzy dodatkowo jeszcze odsetki ustawowe ? Jakimi bank kieruje się w tym zakresie kryteriami ?

11. Z jakiego powodu bank odpowiada w pierwszej kolejności osobom, które zawiadamiają o swojej sprawie media, a nie rozpatruje się zażaleń w kolejności ich nadesłania?

Odpowiedź jaką otrzymaliśmy i którą w całości publikujemy brzmi następująco :

W odpowiedzi na przesłane pytania uprzejmie informuję, iż każdy Klient informowany jest o fakcie, że wybrany przez niego produkt nie jest lokatą bankową, a wycofanie środków z części inwestycyjnej przed końcem okresu umownego wiąże się z poniesieniem kosztów. W celu stałego monitorowania kompetencji naszych doradców, wprowadziliśmy również stałe badania „tajemniczego Klienta”. Programem objęte są wszystkie placówki Banku w całym kraju.

 Jak wielokrotnie deklarowaliśmy, każda reklamacja rozpatrywana jest przez Bank indywidualnie. W przypadku Klientów posiadających wieloletnie produkty inwestycyjne, staramy się aranżować spotkanie z przedstawicielem Banku w celu wyjaśnienia wątpliwości i wypracowania satysfakcjonującego obie rozwiązania. Wdrożyliśmy także procedurę, umożliwiającą rozpatrywanie reklamacji związanych z produktami inwestycyjnymi w sposób przyspieszony. Chciałbym zwrócić Pana uwagę na fakt, że rozpatrywanie reklamacji związanych z prawidłowością procesu sprzedaży podlega ścisłym regulacjom wewnętrznym Banku i przebiega wieloetapowo. W niektórych przypadkach może to wpływać na czas poinformowania Klienta o ostatecznej decyzji Banku. Warto, jednak zaznaczyć, że na termin zwrotu środków na rachunek Klienta mają wpływ m.in. procedury wewnętrzne Towarzystwa Ubezpieczeniowego, oferującego dany produkt inwestycyjny.

 Priorytetem naszego Banku są relacje z naszymi Klientami, dlatego w przypadkach wzbudzających wątpliwość, podejmujemy decyzję na korzyść Klienta. Szczegółowe warunku ugody z danym Klientem są uzgadniane indywidualnie.

 W ciągu ostatnich miesięcy wprowadziliśmy szereg rozwiązań, których celem jest zapewnienie, że Klient decydujący się na wieloletni produkt inwestycyjny, czyni to świadomie i rozumie charakter tej inwestycji. Każdy z nich  otrzymuje m.in. specjalną kartę informacyjną zawierającą, przedstawione w przystępny sposób, najważniejsze informacje o danym produkcie. Obniżyliśmy także pułap wiekowy dla osób, które chcą nabyć tego typu produkty. Od grudnia 2012 roku Bank wprowadził także specjalną procedurą oceny profilu inwestycyjnego osoby decydującej się na zakup ubezpieczeniowego produktu inwestycyjnego.”

 Wojciech Sury, Rzecznik Getin Bank

Nie zamierzam komentować otrzymanej od rzecznika odpowiedzi na zadane konkretne przecież pytania. Każdy to może przeczytać i wyrobić sobie własną na ten temat opinię. Również osąd całej sprawy pozostawiamy P.T. Czytelnikom.

Więcej w papierowym wydaniu gazety.

Krzysztof M. Nowak


 

 

 

 

 

 

Tytuł
Podpis
Treść
Komentarze są opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Więcej informacji
SKONTI
Wulkanizacja

                 OGŁOSZENIE BEZPŁATNE

Stowarzyszenie Pomocy Osobom Niepełnosprawnym w Świnoujściu z siedzibą ul. Dąbrowskiego 4 pokój 113 poszukuje OSÓB CHĘTNYCH DO PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI naszego Stowarzyszenia.

Zainteresowanych prosimy o kontakt osobisty w biurze Stowarzyszenia (czynne: wtorek w godz. 15.30 do 17.30 i czwartek w godz. 10.00 do 12.00) lub pod telefonem 91 321 27 65 albo e-mail spon.swinoujscie@wp.pl

 

 

 

 

            MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE

GINEKOLOG - POŁOŻNIK

dr n. med. Marek Adam Brzuchalski

specjalista balneologii i medycyny fizykalnej

lekarz medycyny estetycznej

ul. Z. Herberta 6 / 4

Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695

     specjalista

    DERMATOLOG I WENEROLOG

dr n. med. MAGDALENA KIEDROWICZ

dermatochirurgia,

onkologia skóry,

dermatologia estetyczna

ul. Niedziałkowskiego 6B/1, Świnoujście

rejestracja telefoniczna tel. 510 034 332

     GABINET NEUROLOGICZNY

          Małgorzata Frąckowiak

przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego

  poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),

 środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )

Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu

        Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c

piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym

       tel. 602 158 940

    

 

  COLOR DOPPLER

          gabinet internistyczny

          ul. MAŁOPOLSKA 51

          rejestracja telefoniczna

od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00

tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63

     specjalista chorób wewnętrznych

       Marek Borowski

USG SERCA z kolorowym Dopplerem,

Holter - EKG (24 h),

USG jamy brzusznej,

prostaty, jąder, tarczycy

USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem

lekarz medycyny pracy

spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii

M. Krystyna Wasilewska - Zużałek

Świnoujście, ul. Boh. Września 6, wtorki, piątki 18 -19

Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17

Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20

CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:

NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE

-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia

EKG - choroby  serca, stawów, kręgosłupa

Rejestracja telefoniczna

 

 

GABINET GASTROENTEROLOGICZNY

Anna Popiela-Schiller

Gastroenterolog

Specjalista Chorób Wewnętrznych

Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7

Rejestracja telefoniczna

+48 501 070 827

Ernest Pyrkosz

ORTOPEDA

  • profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
  • wady postawy
  • zespoły bólowe narządów ruchu
  • leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
  • badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży

Świnoujście, ul. Piastowska 60

wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00

Rejestracja telefoniczna 606 387 618

specjalista ginekolog-położnik

Maria Czajkowska

USG 4D położniczo- ginekologiczne

certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego

przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00

ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)

rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51

RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch

  • porady prawne, reprezentacja przed sądami,
  • spadki, sąd pracy,
  • obsługa prawna podmiotów gospodarczych (KRS)

 Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2 (wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)

kontakt po uzgodnieniu telefonicznym 

tel. 91 321 93 30, 605 426 340      e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl

Drewno kominkowe i opałowe

tel. 693 399 346, 91 418 82 68

Wynajmę w dobrej cenie lokale użytkowe w centrum miasta Świnoujście . Pierwsze piętro na wprost schodów w Pasażu Centrum od ul. Armii Krajowej. Powierzchnia jednego lokalu 28,6 m2, a drugiego 19,1 m2 z możliwością połączenia w jedno duże pomieszczenie ( pomiędzy lokalami jest wykonana ścianka działowa). Telefon 601 77 92 54

Kancelaria Radcy Prawnego Karolina Kondzielewska
MARIUS Usługi Pogrzebowe
WYSPIARZ niebieski