18.05.2013 3:47
Wrobieni przez bankowców i po części własną nieuwagę
UWAGA OSZUSTWO! Zajrzyj na stronę internetową www.wrobieni.org , zakładka FORUM lub Oszukani-Finanse.pl Takiej treści kartki można też spotkać w Świnoujściu, a afera z naciagniętymi przez pracowników banku ludźmi zatacza ogólnopolski krąg. Rzecz dotyczy Getin Banku i lokat, które miały być krótkotermionowymi przynoszącymi szybki i spory zysk, a w efekcie są wieloletnimi lokatami zagrożonymi soprymi konsekwencjami finansowymi w razie próby likwidacji, poprzez mętne działania są również formą przystąpienia do ubezpieczenia z potrącaniem kwot od niby lokat o czym kliencie dowiadywali się np. po miesiącu. W Świnoujściu nabranych przez bankowców z tego banku jest ok 40 osób. Ilu jeszcze się ocknie z oczekiwań na zyski, których nie będzie? Gwoli ścisłości należy podkreślić, że to także wina samych klientów, którzy niedoczytali kwestii ujętych w umowie „maczkiem”, czyli drobnym drukiem. Chciałoby się powiedzieć, a tyle razy przy różnych okazjach przestrzegaliśmy przed nadmierną ufnością i zaniechaniem dokładnego czytania wszelkich umów!
W tym wypadku trzeba jednak przyznać, że bankowa sieć na klienta była zarzucana z premedytacją, konsekwencja i głębokim przemyśleniem. Działania bankowców – opiekunów klienta z Getin Banku, którzy teraz są obecnie na zwolnieniach lub już nie pracują w tym banku polegały w pierwszej fazie na zdobyciu zaufania klienta. Od każdego kogo nakłonili do zainwestowania mieli stosowną prowizję więc im bardzo zależało na pozyskaniu jak największej liczby osób. Klienci najczęściej mieli już konta w tym banku i współpracowalki z nim od dłuższego czasu. Z reguły jak nam opowiadają ci „wrobieni” wszystko się zaczynało od lokat 3- lub 6-miesięcznych z oprocentowaniem na 7 % w stosunku rocznym. Faktycznie uzyskiwali wpływy regularnie. Pomiędzy nimi a bankowymi opiekunami zadzierzgnęła się zazwyczaj pewnego rodzaju przyjaźń. Rozmawiano o wielu sprawach życiowych, kłopotach, planach. Tworzyła się więć dość bliska więź między klientem i pracownikiem banku
-Nie dość, że do pracowników banku z racji ich zawodu miałem już zaufanie, to jeszcze byli życzliwi i przyjacielscy, co też podnosiło jeszcze poziom mojego zaufania – mówi nam jeden z klientów banku .
Wtedy jak już kończyły się owe krótkoterminowe lokaty „nasz bankowy przyjaciel” , czyli opiekun klienta mówił, że nie warto pieniędzy wycofywać i oferował niemal po kumplowsku nową świetną lokatę – produkt np. „Pareto II” z którego warto skorzystać. Roztaczał wizję dobrego zarobku zmienną dla różnych klientów. Mówił np., że 3 lata trzeba trzymać pieniądze i nie można ich ruszyć, bo się je straci, ale zysk jest jeszcze wyższy niż na poprzednich lokatach ,trzeba tylko jeszcze wnosić niewielkie kwoty co miesiąc podwyższając tym samym stan konta. Po tym terminie, czyli trzech latach można było bez przeszkód już wypłacać pieniądze ze sporym zyskiem. Zapewniano klientów, że produkt jest do 15 lat, a nie na 15 lat. Niektórym nawet nie wspominano o takim okresie i o comiesięcznych wpłatach, zapewniano za to o możliwości szybkiej likwidacji z zyskiem takiej lokaty, a nikomu z osób z którymi rozmawialiśmy nie wspomniano o jakimś ubezpieczeniu powiązanym z tym produktem. O tym przekonywali się niektórzy dopiero później.
- To było jak zarzucanie przynęty z haczykiem, klient się łapał i był już wrobiony – mówi inna posiadaczka kilku bankowych produktów tej placówki.
Przepełniony zaufaniem i zachęcony zyskiem klient godził się na ulokowanie pieniedzy w nowym produkcie. Wiązało się to oczywiście z podpisaniem nowej kilkustronicowej umowy pisanej drobnym drukiem w sposób niezwykle zawiły i mało zrozumiały dla przeciętnej osoby. Opiekun klienta, niemal „nasz przyjaciel” który jednak na każdej takiej umowe zarabiał zachęcał do jej podpisania, uspakajającym tonem tłumacząc pokrótce i z dużą dozą uproszczenia jej zapisy . Klient znieczulony płynnością toku wypowiedzi z widokiem na zysk podpisywał nie czytając. I to niestety był największy błąd. Zapisy umowy bowiem były w pewnych kwestiach nieubłagane infgormowały o szczegółach czego oczarowani klienci nie doczytali ufając w opowieści przyjaciela z banku, czyli swojego opiekuna znającego przecież owe produkty i umowy. Gdyby doczytali to nawet z mocno zawiłego tekstu można było wyczytać, że produkt jest np. na 15 lat , a nie do 15 lat z możliwością jego likwidacji. W przypadku osób w średnim wieku tak długi okres można jeszcze przeżyć, choć wszyscy liczyli na korzystanie z dobrego zysku już po kilku latach. Co mają natomiast powiedzieć ludzie w wieku 70-75 lat , którzy też na takie produkty-lokaty podpisali umowy? A opłata likwidacyjna takiego produktu- lokaty jest ustawiona iście po zbójecku. W pierwszych 3 latach wysokość opłaty likwidacyjnej wynosi 100% (!) jakie pobiera si.ę od Wartości Rachunku. Innymi słowy to co wpłaciliśmy to przepada i już. W 4 roku jest to 75%, w 5 – 50%, 6 – 30%, 7 – 20 % i tak stopniowo do 1% potrąceń w 14 i 15 roku.
Klienci czekali cierpliwie na zyski, bo przecież niektórym nawet panie z banku zapisały odręcznie oprocentowanie lokat w wysokości 6,89% wskali rocznej. Wobec zawiłości umowy nie do końca jednak wiedzieli co ich czeka, ale wspominając wcześniejsze dobre doświadczenia jakie wynieśli z banku nadal mieli zaufanie. Oczy zaczęły się otwierać po dwóch latach, kiedy to zaczęły przychodzić listy z informacjami ile jest pieniędzy na kontach w poszczególnych produktach. Menadżer banku nie chciał z nami rozmawiać, a rzecznik prasowy ma odpowiedzieć na przesłane pytania. Więcej w papierowym wydaniu gazety.
Wspólnota Mieszkaniowa Baltic Park Promenada
w Świnoujściu, ul. Uzdrowiskowa 12-14
ogłasza nieograniczony przetarg pisemny ofertowy
na dzierżawę części gruntu (ca 31 m²), przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej z wyłączeniem działalności gospodarczej polegającej na obróbce termicznej żywności.
- Cena wywoławcza dzierżawy 55.000,00 zł/rocznie.
- Przetarg odbędzie się w dniu 28.11.2024 r. o godzinie 11:00 w siedzibie SKONTI, ul. Armii Krajowej 12/108 w Świnoujściu.
- Oferty w zamkniętych kopertach z dopiskiem „PRZETARG TRÓJKĄT PRZY UL. UZDROWISKOWEJ 12-14” należy składać do dnia 26.11.2024 r. do godz. 15:00.
- Wadium w kwocie 10.000 zł należy wpłacić na rachunek bankowy Wspólnoty Mieszkaniowej Baltic Park Promenada w Świnoujściu Nr 02 1020 4870 0000 5502 0057 2446 najpóźniej do dnia 26.11.2024 r.
Szczegóły postępowania przetargowego
POBIERZ
ORGANIZATOR ZASTRZEGA SOBIE PRAWO ODWOŁANIA PRZETARGU LUB JEGO UNIEWAŻNIENIA BEZ PODANIA PRZYCZYNY
MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE
GINEKOLOG - POŁOŻNIK
dr n. med. Marek Adam Brzuchalski
specjalista balneologii i medycyny fizykalnej
lekarz medycyny estetycznej
ul. Z. Herberta 6 / 4
Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695
specjalista
DERMATOLOG I WENEROLOG
dr n. med. MAGDALENA KIEDROWICZ
► dermatochirurgia,
►onkologia skóry,
►dermatologia estetyczna
ul. Niedziałkowskiego 6B/1, Świnoujście
rejestracja telefoniczna tel. 510 034 332
GABINET NEUROLOGICZNY
Małgorzata Frąckowiak
przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego
poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),
środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )
Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu
Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c
piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym
tel. 602 158 940
COLOR DOPPLER
gabinet internistyczny
ul. MAŁOPOLSKA 51
rejestracja telefoniczna
od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00
tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63
specjalista chorób wewnętrznych
Marek Borowski
USG SERCA z kolorowym Dopplerem,
Holter - EKG (24 h),
USG jamy brzusznej,
prostaty, jąder, tarczycy
USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem
lekarz medycyny pracy
spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii
M. Krystyna Wasilewska - Zużałek
Świnoujście, ul. Boh. Września 6, wtorki, piątki 18 -19
Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17
Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20
CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:
NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE
-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia
EKG - choroby serca, stawów, kręgosłupa
Rejestracja telefoniczna
GABINET GASTROENTEROLOGICZNY
Anna Popiela-Schiller
Gastroenterolog
Specjalista Chorób Wewnętrznych
Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7
Rejestracja telefoniczna
+48 501 070 827
Ernest Pyrkosz
ORTOPEDA
- profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
- wady postawy
- zespoły bólowe narządów ruchu
- leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
- badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży
Świnoujście, ul. Piastowska 60
wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00
Rejestracja telefoniczna 606 387 618
specjalista ginekolog-położnik
Maria Czajkowska
USG 4D położniczo- ginekologiczne
certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego
przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00
ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)
rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51
RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch
- porady prawne, reprezentacja przed sądami,
- spadki, sąd pracy,
- obsługa prawna podmiotów gospodarczych (KRS)
Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2 (wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)
kontakt po uzgodnieniu telefonicznym
tel. 91 321 93 30, 605 426 340 e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl