WYSPIARZ niebieski
AKTUALNOŚCI NA WYSPACH

19.06.2012 8:48

Zostań asystentem rodziny w ramach projektu „Stać Mnie na Więcej”

Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu poszukuje chętnych osób do pracy w charakterze asystentów rodziny. Planuje się zatrudnić cztery osoby, które w ramach realizowanego projektu systemowego pn. „Stać Mnie na Więcej”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, będą pomagały rodzinom i współuczestniczyły w rozwiązywaniu ich trudności życia codziennego.

Wsparciem 4. asystentów rodziny zostanie objętych 16 rodzin z terenu Świnoujścia, zagrożonych wykluczeniem społecznym i dotkniętych przede wszystkim problemem bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego.

Wykonawca – asystent rodziny.

Forma zatrudnienia: umowa zlecenie.

Termin realizacji umowy: od dnia jej zawarcia do maksimum 16 grudnia 2012 r.

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi asystenta rodziny w ramach projektu systemowego pn. „Stać Mnie na Więcej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, dla uczestników projektu wskazanych przez Zamawiającego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej.

2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny dla 4 rodzin w wymiarze czasu pracy nie przekraczającym łącznie 600 godzin tj. 150 h na jedną rodzinę.

3. Asystent rodziny winien posiadać wykształcenie:

1) wyższe na jednym z kierunków: pedagogika, psychologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub

2) wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną. Szkolenia i studia podyplomowe winny obejmować zakres programowy szkolenia określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkolenia na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608), lub

3) średnie i udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną oraz ukończone szkolenie, którego zakres programowy określono w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkolenia na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608).

4. Asystentem rodziny może być osoba, która:

1) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,

2) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,

3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

5. W ramach realizacji umowy asystent rodziny będzie zobowiązany do:

1) współpracy i utrzymania osobistego kontaktu z rodzinami wskazanymi przez zamawiającego,

2) powiadomienia na piśmie lub telefonicznie zamawiającego o rezygnacji lub braku współpracy z asystentem rodziny wskazanej do współpracy rodziny (najpóźniej następnego dnia od zaistnienia tego faktu),

3) diagnozowania sytuacji rodziny w oparciu o badanie potrzeb i możliwości (w tym strukturę rodziny, zasoby osób w rodzinie i otoczeniu itp.),

4) opracowania i realizacji planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, określającego w szczególności propozycje działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, czas realizacji oraz przewidywane efekty,

5) prowadzenia „Karty asystenta rodziny” będącej potwierdzeniem wykonania zadania,

6) sporządzenie sprawozdania końcowego z realizacji zadania,

7) podejmowania działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa rodziny i jej członków, w szczególności dzieci.

8) wspierania rodziny poprzez konsultacje i poradnictwo specjalistyczne, w szczególności w zakresie:

a) wychowania i opieki nad dziećmi (budowanie więzi miedzy członkami rodziny, rozwijanie umiejętności wychowawczych, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów itp.), budowania systemu wsparcia w rozwoju i edukacji dziecka np. pomoc dzieciom w nauce itp.,

b) podziału obowiązków domowych na poszczególnych członków rodziny w tym definiowania ról i zadań wynikających z pełnionej roli (sprzątanie, zmywanie, gotowanie, prasowanie, drobne remonty itp.),

c) promowania zdrowego stylu życia (edukacja w zakresie higieny osobistej członków rodziny, prawidłowe odżywianie, edukacja w zakresie organizacji czasu wolnego itp.),

d) gospodarowania budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, racjonalne gospodarowanie mediami, dbałość o bieżące opłaty itp.),

e) usamodzielnienia się członków rodziny poprzez uzupełnienie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, podjęcie działań zmierzających do poszukiwania, podejmowania i utrzymania pracy zarobkowej,

9) wspierania aktywności społecznej rodzin i rozszerzenie kontaktów społecznych rodziny min. poprzez:

a) ułatwienie rodzinie kontaktów z innymi osobami, specjalistami, instytucjami,

b) stymulowanie do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwienie tego np. poprzez towarzyszenie,

c) pobudzenie do korzystania z własnych możliwości i uprawnień,

d) uczenie dostępu do nowych technologii, zasobów kultury (kino, teatr, filharmonia, kawiarnia metodą wzmocnień pozytywnych),

10) udzielenia informacji rodzinie w zakresie:

a) możliwości znalezienia pomocy świadczonej przez instytucje samorządowe, państwowe oraz organizacje pozarządowe,

b) rozwiązywanie problemów życiowych (w tym min. problemów socjalnych
i psychologicznych) rodziny,

c) udzielanie pomocy w załatwianiu spraw urzędowych.

6. Asystenta rodziny zobowiązuje się do:

1) ścisłej współpracy z pracownikami socjalnymi w zakresie:

a) zapoznania z sytuacją klienta na wstępie realizacji zadania,

b) zapoznania z bieżącą dokumentacją prowadzoną przez pracownika socjalnego np. diagnoza, dotychczasowy plan pomocy, kontrakt socjalny,

c) informowania pracownika socjalnego o podejmowanych działaniach i pojawiających się problemach (np. inicjowanie powołania grupy roboczej w sytuacjach pojawiających się trudności w kontakcie z rodziną, inicjowanie powołania zespołu problemowego/ zadaniowego; korzystanie ze specjalistów itp.)

2) ustalenia pierwszorazowego wspólnego wejścia z pracownikiem socjalnym do wytypowanych do współpracy osób/rodzin w pierwszym tygodniu realizacji zadania,

3) uczestniczenia w spotkaniach z pracownikiem socjalnym i innymi osobami zaangażowanymi w realizację projektu w celu omówienia dotychczasowych kierunków pracy z rodziną (problemy/sukcesy) oraz zastosowania odpowiednich narzędzi i technik w pracy z rodziną w zależności od zgłoszonych potrzeb przez wykonawcę, w terminach i miejscu wskazanym przez zamawiającego.

4) ścisłej współpracy z innymi wyznaczonymi osobami przez zamawiającego,

5) comiesięcznego wystawienia rachunku/faktury za wykonanie zadania na Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu, ul. Dąbrowskiego 4, 72-600 Świnoujście, nr NIP 855-149-47-69.

6) prowadzenia dokumentacji wykonywanych działań i podejmowanych czynności na rzecz osoby i rodziny, obejmującej w szczególności: diagnozę rodziny, plan pracy asystenta rodziny, karta asystenta rodziny, sprawozdanie końcowe. Dokumenty powinny zawierać loga POKL i UE oraz informację o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.

 

7. Asystenci rodziny realizować będą zamówienie w miejscu zamieszkania uczestników projektu lub w innym miejscu ustalonym z daną osobą/rodziną, w dniach od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8:00 do 20:00, co najmniej 8 razy w miesiącu na jedną osobę / rodzinę, w tym każde spotkanie winno trwać minimum 60 minut z każdą rodziną.

8. Asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny.

9. W ramach realizacji umowy zamawiający przekaże asystentowi rodziny listę osób i ich rodzin, z którymi będzie współpracować, a także udostępni dokumentację dotyczącą rodziny w celu zapoznania.

10. W sytuacjach braku współpracy lub rezygnacji z asystenta rodziny zamawiający podejmie działania / rozmowy z rodziną w celu nakłonienia rodziny do ponownej współpracy z asystentem lub wskazania innej rodziny do współpracy.

11. Zamawiający przekaże wykonawcy wzory dokumentów niezbędnych w trakcie realizacji zadania, a także loga projektu do oznaczenia dokumentów wytworzonych przez asystenta.

12. Wykonawca winien działać zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zmianami). Obowiązują go przepisy ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz. 887 ze zmianami).

 

 

 

Tytuł
Podpis
Treść
Komentarze są opiniami użytkowników serwisu. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Więcej informacji
SKONTI
Wulkanizacja

 

 

 

            MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE

GINEKOLOG - POŁOŻNIK

dr n. med. Marek Adam Brzuchalski

specjalista balneologii i medycyny fizykalnej

lekarz medycyny estetycznej

ul. Z. Herberta 6 / 4

Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695

     GABINET NEUROLOGICZNY

          Małgorzata Frąckowiak

przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego

  poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),

 środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )

Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu

        Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c

piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym

       tel. 602 158 940

    

 

  COLOR DOPPLER

          gabinet internistyczny

          ul. MAŁOPOLSKA 51

          rejestracja telefoniczna

od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00

tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63

     specjalista chorób wewnętrznych

       Marek Borowski

USG SERCA z kolorowym Dopplerem,

Holter - EKG (24 h),

USG jamy brzusznej,

prostaty, jąder, tarczycy

USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem

lekarz medycyny pracy

spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii

M. Krystyna Wasilewska - Zużałek

Rej.telefoniczna: wtorki, piątki 18 -19

Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17

Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20

CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:

NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE

-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia

EKG - choroby  serca, stawów, kręgosłupa

Rejestracja telefoniczna

 

 

GABINET GASTROENTEROLOGICZNY

Anna Popiela-Schiller

Gastroenterolog

Specjalista Chorób Wewnętrznych

Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7

Rejestracja telefoniczna

+48 501 070 827

Ernest Pyrkosz

ORTOPEDA

  • profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
  • wady postawy
  • zespoły bólowe narządów ruchu
  • leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
  • badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży

Świnoujście, ul. Piastowska 60

wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00

Rejestracja telefoniczna 606 387 618

specjalista ginekolog-położnik

Maria Czajkowska

USG 4D położniczo- ginekologiczne

certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego

przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00

ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)

rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51

RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch

·       porady prawne, reprezentacja przed sądami,

·       spadki, podział majątku

·       wspólnoty mieszkaniowe, nieruchomości,

·       mediacje

 Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2

(wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)

kontakt po uzgodnieniu telefonicznym 

tel. 91 321 93 30, 605 426 340   

   e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl

 

 

Drewno kominkowe i opałowe

tel. 693 399 346, 91 418 82 68

Kancelaria Radcy Prawnego Karolina Kondzielewska
MARIUS Usługi Pogrzebowe
WYSPIARZ niebieski