19.06.2012 8:48
Zostań asystentem rodziny w ramach projektu „Stać Mnie na Więcej”
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu poszukuje chętnych osób do pracy w charakterze asystentów rodziny. Planuje się zatrudnić cztery osoby, które w ramach realizowanego projektu systemowego pn. „Stać Mnie na Więcej”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, będą pomagały rodzinom i współuczestniczyły w rozwiązywaniu ich trudności życia codziennego.
Wsparciem 4. asystentów rodziny zostanie objętych 16 rodzin z terenu Świnoujścia, zagrożonych wykluczeniem społecznym i dotkniętych przede wszystkim problemem bezradności w sprawach opiekuńczo – wychowawczych i prowadzenia gospodarstwa domowego.
Wykonawca – asystent rodziny.
Forma zatrudnienia: umowa zlecenie.
Termin realizacji umowy: od dnia jej zawarcia do maksimum 16 grudnia 2012 r.
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi asystenta rodziny w ramach projektu systemowego pn. „Stać Mnie na Więcej” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, dla uczestników projektu wskazanych przez Zamawiającego. Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013, Priorytet VII Promocja integracji społecznej.
2. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez wykonawcę na rzecz zamawiającego usługi polegającej na pełnieniu funkcji asystenta rodziny dla 4 rodzin w wymiarze czasu pracy nie przekraczającym łącznie 600 godzin tj. 150 h na jedną rodzinę.
3. Asystent rodziny winien posiadać wykształcenie:
1) wyższe na jednym z kierunków: pedagogika, psychologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
2) wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną. Szkolenia i studia podyplomowe winny obejmować zakres programowy szkolenia określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkolenia na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608), lub
3) średnie i udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną oraz ukończone szkolenie, którego zakres programowy określono w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkolenia na asystenta rodziny (Dz. U. Nr 272, poz. 1608).
4. Asystentem rodziny może być osoba, która:
1) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona,
2) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego,
3) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
5. W ramach realizacji umowy asystent rodziny będzie zobowiązany do:
1) współpracy i utrzymania osobistego kontaktu z rodzinami wskazanymi przez zamawiającego,
2) powiadomienia na piśmie lub telefonicznie zamawiającego o rezygnacji lub braku współpracy z asystentem rodziny wskazanej do współpracy rodziny (najpóźniej następnego dnia od zaistnienia tego faktu),
3) diagnozowania sytuacji rodziny w oparciu o badanie potrzeb i możliwości (w tym strukturę rodziny, zasoby osób w rodzinie i otoczeniu itp.),
4) opracowania i realizacji planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym, określającego w szczególności propozycje działań mających na celu przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych, czas realizacji oraz przewidywane efekty,
5) prowadzenia „Karty asystenta rodziny” będącej potwierdzeniem wykonania zadania,
6) sporządzenie sprawozdania końcowego z realizacji zadania,
7) podejmowania działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa rodziny i jej członków, w szczególności dzieci.
8) wspierania rodziny poprzez konsultacje i poradnictwo specjalistyczne, w szczególności w zakresie:
a) wychowania i opieki nad dziećmi (budowanie więzi miedzy członkami rodziny, rozwijanie umiejętności wychowawczych, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów itp.), budowania systemu wsparcia w rozwoju i edukacji dziecka np. pomoc dzieciom w nauce itp.,
b) podziału obowiązków domowych na poszczególnych członków rodziny w tym definiowania ról i zadań wynikających z pełnionej roli (sprzątanie, zmywanie, gotowanie, prasowanie, drobne remonty itp.),
c) promowania zdrowego stylu życia (edukacja w zakresie higieny osobistej członków rodziny, prawidłowe odżywianie, edukacja w zakresie organizacji czasu wolnego itp.),
d) gospodarowania budżetem domowym (planowanie i monitorowanie wydatków, racjonalne gospodarowanie mediami, dbałość o bieżące opłaty itp.),
e) usamodzielnienia się członków rodziny poprzez uzupełnienie wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, podjęcie działań zmierzających do poszukiwania, podejmowania i utrzymania pracy zarobkowej,
9) wspierania aktywności społecznej rodzin i rozszerzenie kontaktów społecznych rodziny min. poprzez:
a) ułatwienie rodzinie kontaktów z innymi osobami, specjalistami, instytucjami,
b) stymulowanie do samodzielnego poszukiwania w swoim otoczeniu nowych możliwości: sił, osób, grup, instytucji lub ułatwienie tego np. poprzez towarzyszenie,
c) pobudzenie do korzystania z własnych możliwości i uprawnień,
d) uczenie dostępu do nowych technologii, zasobów kultury (kino, teatr, filharmonia, kawiarnia metodą wzmocnień pozytywnych),
10) udzielenia informacji rodzinie w zakresie:
a) możliwości znalezienia pomocy świadczonej przez instytucje samorządowe, państwowe oraz organizacje pozarządowe,
b) rozwiązywanie problemów życiowych (w tym min. problemów socjalnych
i psychologicznych) rodziny,
c) udzielanie pomocy w załatwianiu spraw urzędowych.
6. Asystenta rodziny zobowiązuje się do:
1) ścisłej współpracy z pracownikami socjalnymi w zakresie:
a) zapoznania z sytuacją klienta na wstępie realizacji zadania,
b) zapoznania z bieżącą dokumentacją prowadzoną przez pracownika socjalnego np. diagnoza, dotychczasowy plan pomocy, kontrakt socjalny,
c) informowania pracownika socjalnego o podejmowanych działaniach i pojawiających się problemach (np. inicjowanie powołania grupy roboczej w sytuacjach pojawiających się trudności w kontakcie z rodziną, inicjowanie powołania zespołu problemowego/ zadaniowego; korzystanie ze specjalistów itp.)
2) ustalenia pierwszorazowego wspólnego wejścia z pracownikiem socjalnym do wytypowanych do współpracy osób/rodzin w pierwszym tygodniu realizacji zadania,
3) uczestniczenia w spotkaniach z pracownikiem socjalnym i innymi osobami zaangażowanymi w realizację projektu w celu omówienia dotychczasowych kierunków pracy z rodziną (problemy/sukcesy) oraz zastosowania odpowiednich narzędzi i technik w pracy z rodziną w zależności od zgłoszonych potrzeb przez wykonawcę, w terminach i miejscu wskazanym przez zamawiającego.
4) ścisłej współpracy z innymi wyznaczonymi osobami przez zamawiającego,
5) comiesięcznego wystawienia rachunku/faktury za wykonanie zadania na Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Świnoujściu, ul. Dąbrowskiego 4, 72-600 Świnoujście, nr NIP 855-149-47-69.
6) prowadzenia dokumentacji wykonywanych działań i podejmowanych czynności na rzecz osoby i rodziny, obejmującej w szczególności: diagnozę rodziny, plan pracy asystenta rodziny, karta asystenta rodziny, sprawozdanie końcowe. Dokumenty powinny zawierać loga POKL i UE oraz informację o współfinansowaniu projektu ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
7. Asystenci rodziny realizować będą zamówienie w miejscu zamieszkania uczestników projektu lub w innym miejscu ustalonym z daną osobą/rodziną, w dniach od poniedziałku do niedzieli w godzinach od 8:00 do 20:00, co najmniej 8 razy w miesiącu na jedną osobę / rodzinę, w tym każde spotkanie winno trwać minimum 60 minut z każdą rodziną.
8. Asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny.
9. W ramach realizacji umowy zamawiający przekaże asystentowi rodziny listę osób i ich rodzin, z którymi będzie współpracować, a także udostępni dokumentację dotyczącą rodziny w celu zapoznania.
10. W sytuacjach braku współpracy lub rezygnacji z asystenta rodziny zamawiający podejmie działania / rozmowy z rodziną w celu nakłonienia rodziny do ponownej współpracy z asystentem lub wskazania innej rodziny do współpracy.
11. Zamawiający przekaże wykonawcy wzory dokumentów niezbędnych w trakcie realizacji zadania, a także loga projektu do oznaczenia dokumentów wytworzonych przez asystenta.
12. Wykonawca winien działać zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zmianami). Obowiązują go przepisy ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011 r. Nr 149, poz. 887 ze zmianami).

MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE
GINEKOLOG - POŁOŻNIK
dr n. med. Marek Adam Brzuchalski
specjalista balneologii i medycyny fizykalnej
lekarz medycyny estetycznej
ul. Z. Herberta 6 / 4
Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695
GABINET NEUROLOGICZNY
Małgorzata Frąckowiak
przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego
poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),
środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )
Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu
Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c
piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym
tel. 602 158 940
COLOR DOPPLER
gabinet internistyczny
ul. MAŁOPOLSKA 51
rejestracja telefoniczna
od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00
tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63
specjalista chorób wewnętrznych
Marek Borowski
USG SERCA z kolorowym Dopplerem,
Holter - EKG (24 h),
USG jamy brzusznej,
prostaty, jąder, tarczycy
USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem
lekarz medycyny pracy
spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii
M. Krystyna Wasilewska - Zużałek
Rej.telefoniczna: wtorki, piątki 18 -19
Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17
Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20
CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:
NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE
-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia
EKG - choroby serca, stawów, kręgosłupa
Rejestracja telefoniczna
GABINET GASTROENTEROLOGICZNY
Anna Popiela-Schiller
Gastroenterolog
Specjalista Chorób Wewnętrznych
Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7
Rejestracja telefoniczna
+48 501 070 827
Ernest Pyrkosz
ORTOPEDA
- profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
- wady postawy
- zespoły bólowe narządów ruchu
- leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
- badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży
Świnoujście, ul. Piastowska 60
wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00
Rejestracja telefoniczna 606 387 618
specjalista ginekolog-położnik
Maria Czajkowska
USG 4D położniczo- ginekologiczne
certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego
przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00
ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)
rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51
RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch
· porady prawne, reprezentacja przed sądami,
· spadki, podział majątku
· wspólnoty mieszkaniowe, nieruchomości,
· mediacje
Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2
(wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)
kontakt po uzgodnieniu telefonicznym
tel. 91 321 93 30, 605 426 340
e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl
Drewno kominkowe i opałowe
tel. 693 399 346, 91 418 82 68
