Budowa nabrzeża wraz z estakadą jest zasadniczym elementem inwestycji, która jest zgodna z polityką energetyczną państwa do 2025r. Nabrzeże zostało zaprojektowane tak, aby umożliwić bezpieczną eksploatację podczas podejścia, postoju i rozładunku statków do przewozu LNG o pojemności ładunkowej od 120 000 m3 do 216 000 m3 oraz maksymalnej całkowitej długości 315 m, maksymalnej szerokości 50 m i maksymalnym zanurzeniu 13,5 m.
Realizacja tak dużej inwestycji związana jest z pojawieniem się obaw społeczności lokalnej, które wynikają głównie z niedoinformowania bądź negatywnej kampanii dezinformacyjnej prowadzonej przez przeciwników przedsięwzięcia.
Naszym zdaniem informacja o stanie środowiska i wszelkich zmianach, jakie mogą zachodzić w ramach wdrażania inwestycji, powinny być własnością publiczną, jako element tzw. uczestnictwa społecznego. Serwis internetowy, jako łącznik między obywatelami a inwestorem, może być niezwykle pomocnym instrumentem dla wypracowania dobrych relacji między stronami. Zachowując zasady jawności, równości i otwartości, tj. czynników niezbędnych do prawidłowego przeprowadzenia konsultacji społecznych, zastosowanie mediów elektronicznych umożliwi stały monitoring przeprowadzanych działań inwestora, z drugiej zaś strony, stworzy możliwość poznania opinii społecznej.
Zapraszamy do korzystania z portalu!
Wojciech Sobecki
rzecznik prasowy
Zarządu Morskich Portów
Szczecin i Świnoujście S.A.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl