Jak mówiła podczas ostatniej sesji Rady Miasta zastępca prezydenta Barbara Michalska (na zdjęciu) na zlecenie Miasta firma Art Capital opracowała dokument w sprawie oszczędnościowej wersji budowy tunelu. Zakłada ona powstanie jednej nitki tunelu, co według ich wyliczeń miało by się zamknąć kwotą 877 mln zł. Natomiast jak powiadał Michalska ,gdyby zdecydowano się wprowadzić opłatę za przejazd tunelem to wówczas można by odliczyć VAT, czyli około 160 mln zł. Wtedy koszt budowy zamknie się kwotą 720 mln zł. To jednak tylko czyste teoretyczne dywagacje, bez pokrycia w faktach. Te bowiem dowodzą jasno, że zabezpieczone na stałe połączenie 220 mln zł Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przepisze na inne inwestycje drogowe, gdzie obecnie brak jest środków na ich realizację. Sen musi jednak trwać zatem prezydent Miasta wystąpił w czerwcu 2010 r do Ministerstwa Infrastruktury, aby zmienić tytuł inwestycyjny na „prace przygotowawcze zmierzające do budowy tunelu pod Świną” na co powinno być zabezpieczonych 10 mln. zł.
- Na dzień dzisiejszy realne jest uzyskanie dofinansowania na te 10 mln zł. Z Ministerstwa Infrastruktury dostaliśmy sygnał, żeby ponowić ten wniosek na prace przygotowawcze. Kwota ta pozwoliłaby podtrzymać projekt i „przeżyć” dwa lata, aby znowu podjąć starania o finansowanie stałego połączenia – twierdziła na sesji B. Michalska.
Więcej na ten temat w najbliższym papierowym wydaniu „Wyspiarza niebieskiego”.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl