Usługa umawiania wizyty w urzędzie skarbowym umożliwia zaplanowanie spotkania w konkretnym dniu i o konkretnej godzinie, dogodnie dla podatnika. Ułatwia to załatwianie spraw i zwiększa bezpieczeństwo klientów, którzy przychodząc na konkretną godzinę, nie przebywają w dużych skupiskach osób.
Teraz jeszcze prościej
Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty pozostaje rezerwacja internetowa, która jest teraz jeszcze prostsza. Strona rezerwacyjna ma nową szatę graficzną oraz uproszczony formularz umawiania wizyty dostępny na podatki.gov.pl
Teraz umówisz wizytę w czterech prostych krokach:
Wybierz województwo oraz urząd.
Wybierz sprawę, którą chcesz załatwić.
Wybierz datę i godzinę wizyty.
Podaj dane kontaktowe.
Dodatkowo, udostępniliśmy wyszukiwarkę, dzięki której korzystając ze słów kluczowych można szybko znaleźć rodzaj sprawy, z którą chcesz przyjść do urzędu skarbowego.
Statystyki, SMS-y i ankiety
Od uruchomienia usługi w całym kraju zarezerwowano już blisko 4,3 mln wizyt, Nasi klienci najczęściej odwiedzają urzędy skarbowe, aby uzyskać potrzebne zaświadczenia lub załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi. Ponad połowa wszystkich wizyt dotyczy tych dwóch zagadnień.
We wrześniu br. w urzędach skarbowych woj. zachodniopomorskiego 45% wszystkich wizyt, czyli 7.805, umówiono online. Od listopada 2020, kiedy usługę tę wprowadzono w Zachodniopomorskiem przez Internet umówiono 52.931 wizyt.
Od niedawna działa także usługa powiadamiania SMS-em o umówionej wizycie. Jeżeli umówiłeś się do urzędu przez Internet i podałeś numer telefonu komórkowego, otrzymasz potwierdzenie rezerwacji SMS-em. Jeśli umawiasz wizytę co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymasz dodatkowo SMS-owe przypomnienie.
Przypominamy również o trwającym badaniu ankietowym. Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” i podała adres e-mail, otrzyma wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. W ten sposób chcemy pozyskać opinie i wskazówki co poprawić w pracy urzędów, aby były one jeszcze bardziej przyjazne klientom. Zachęcamy do udziału w ankiecie.
Małgorzata Brzoza, Rzecznik prasowy
Izby Administracji Skarbowej w Szczecinie
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl