Karsiborski most po jego wybudowaniu zamknął drogę jednostkom, które od strony Świnoujścia chciałyby płynąć do Starej Świny oraz do Jeziora Wicko (i odwrotnie). Żeglarze pływać muszą Kanałem Piastowskim, następnie niebezpiecznymi wodami Zalewu Szczecińskiego. Postulowali więc żeby jedno z przęseł nowego mostu było zwodzone, ale podobno bardzo by to podrażało koszt jego budowy. Początkowo koszt budowy wyceniany był na ok. 22 mln zł, a obecnie ma być to już ok. 40 mln zł. O ile droższa byłaby budowa z jednym zwodzonym przęsłem nie bardzo wiadomo i nic nie wskazuje na to żeby ten postulat żeglarzy uwzględniono. Pieniądze na budowę mostu pochodzić będą z budżetu Miasta.
- Jeszcze do połowy kwietnia bieżącego roku spodziewamy się pozytywnej decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Szczecinie. Jest to dokument, który pozwoli nam wystąpić do Urzędu Wojewódzkiego z wnioskiem o pozwolenie na realizację inwestycji budowy mostu. Posiadamy pełną dokumentację projektową, a więc prawdopodobnie na początku czerwca przeprowadzilibyśmy procedurę przetargową na wyłonienie wykonawcy budowy mostu - mówi rzecznik prasowy prezydenta Robert Karelus.
Budowa nowego mostu rozpocznie się po zakończeniu tegorocznego sezonu letniego, a oddanie go do użytku planowane jest na 2012 rok.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl