Zaproponowane teraz przez wrocławską firmę do wyboru nowe rozwiązania graficzne, w miejsce dotychczasowego logo, to kotwica opleciona stylizowaną literą Ś z falowaniem u podnóża, a druga to Stawa Młyny w nowej uproszczonej formie plastycznej. Na wspomnianym spotkaniu z udziałem branży turystycznej, urzędników i dziennikarzy przegłosowano owe symboliki i zdecydowaną większość głosów otrzymała kotwica. To na szczęście nie jest ostateczna decyzja, bowiem zdania są bardzo podzielone. W mediach społecznościowych pojawiają się też różne komentarze na temat proponowanej nowej symboliki. Odnośnie czarnej kotwicy ktoś w komentarzach napisał nawet na naszym portalu - „reklama cmentarza wojskowego ?” Jakkolwiek nie spojrzeć na te propozycje to dla wielu osób kotwica kojarzy się jednak z Marynarką Wojenną, a nie wizerunkiem turystycznym miasta nad Świną.
A tak w ogóle to się zastanawiam czy faktycznie istnieje potrzeba wymiany dotychczasowego logo na inne, a w konsekwencji ponoszenia dalszych niemałych wydatków związanych z nanoszeniem go np. na autobusy miejskie i w dziesiątki innych miejsc, wymiany gadgetów itd. w dobie kiedy pieniądze w mieście potrzebne są zdecydowanie na inne cele. Czyżbyśmy cierpieli w mieście na nadmiar pieniędzy? Ponadto dotychczasowe logo jest rozpoznawalne w kraju i za granicą j, a przy tym jednoznacznie dzięki niepowtarzalnemu Wiatrakowi kojarzone wyłącznie ze Świnoujściem. Nad promocją każdego innego logo trzeba będzie pracować latami nawet po wydaniu kilkuset tysięcy na nową kampanię...
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl