WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

14.05.2020 7:30

Czy warto wymieniać dobre na gorsze?

Na spotkaniu zorganizowanym 12 maja przez Urząd Miasta Świnoujście, Świnoujską Organizację Turystyczną i Północną Izbę Gospodarczą w hotelu Radisson Blu Resort, a dotyczącym prowadzenia nowej kampanii promocyjnej Świnoujścia zaprezentowano do wyboru i zastosowania dwie nowe propozycje symboliki. Jedna z nich miałyby zastąpić obecne logo czyli Stawę Młyny u podnóża z pasami w kolorach niebieskim, zielonym i żółtym symbolizującymi morze, przyrodę i plażę.

 

      Zaproponowane teraz przez wrocławską firmę do wyboru nowe rozwiązania graficzne, w miejsce dotychczasowego logo, to kotwica opleciona stylizowaną literą Ś z falowaniem u podnóża, a druga to Stawa Młyny w nowej uproszczonej formie plastycznej. Na wspomnianym spotkaniu z udziałem branży turystycznej, urzędników i dziennikarzy przegłosowano owe symboliki i zdecydowaną większość głosów otrzymała kotwica. To na szczęście nie jest ostateczna decyzja, bowiem zdania są bardzo podzielone. W mediach społecznościowych pojawiają się też różne komentarze na temat proponowanej nowej symboliki. Odnośnie czarnej kotwicy ktoś w komentarzach napisał nawet na naszym portalu - „reklama cmentarza wojskowego ?” Jakkolwiek nie spojrzeć na te propozycje to dla wielu osób kotwica kojarzy się jednak z Marynarką Wojenną, a nie wizerunkiem turystycznym miasta nad Świną.

      A tak w ogóle to się zastanawiam czy faktycznie istnieje potrzeba wymiany dotychczasowego logo na inne, a w konsekwencji ponoszenia dalszych niemałych wydatków związanych z nanoszeniem go np. na autobusy miejskie i w dziesiątki innych miejsc, wymiany gadgetów itd. w dobie kiedy pieniądze w mieście potrzebne są zdecydowanie na inne cele. Czyżbyśmy cierpieli w mieście na nadmiar pieniędzy? Ponadto dotychczasowe logo jest rozpoznawalne w kraju i za granicą j, a przy tym jednoznacznie dzięki niepowtarzalnemu Wiatrakowi kojarzone wyłącznie ze Świnoujściem. Nad promocją każdego innego logo trzeba będzie pracować latami nawet po wydaniu kilkuset tysięcy na nową kampanię...

 

 


© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.

Tygodnik "WYSPIARZ niebieski"
Świnoujście  •  ul. Armii Krajowej 12  •  Pasaż Centrum  •  I piętro, p. 109
Tel. +48 91 327 10 64  •  Tel./Fax +48 91 321 54 36

www.wyspiarzniebieski.pl