W ogłoszeniu o przetargu tak generalnie opisano tunelową inwestycję - „Budowa tunelu o długości 1,76 km pod rzeką Świną. Środki na inwestycję pochodzą z Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Przedmiotowa inwestycja połączy w stałą przeprawę wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie.
Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości po 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.
Planowane przejście zagłębionego tunelu poniżej dna cieśniny zaprojektowano na głębokości od ok. -23,5 do ok. -25,0 m p.p.m. licząc od góry konstrukcji, co daje od ok. 8,5 m do ok. 9,4 m grubości przykrycia. Tunel będzie miał średnicę zewnętrzna 13 m, 5 wyjść ewakuacyjnych, pod jezdnią galeria ewakuacyjna, systemy wentylacji, oświetlenia, zarządzania ruchem, monitoringu, zbierania wód opadowych.
Wartość kontraktu na zaprojektowanie i budowę wynosi ok.793.186.390,32zł brutto(644.866.984,00zł netto).Wartość kontraktu (do ubezpieczenia) bez uwzględnienia dokumentacji wykonawczej, powykonawczej wynosi 706.729.072,86 zł brutto (574.576.482,00 zł netto).”
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl