- Jak wiadomo tunel jest na etapie projektowania (włącznie z rozwiązaniami dojazdów i węzłów drogowych po obu stronach przeprawy), wiele rzeczy jest na razie na etapie konsultacji i ustaleń. Zgodnie z harmonogramem do 17 lipca br. wykonawca powinien złożyć wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRiD). Organ wydający ma 6 miesięcy na wydanie takiego zezwolenia - stąd informacja, iż prace budowlane rozpoczną się w 2020 r. Co do miejsca składowania urobku, czy komory startowej za wcześnie jest mówić o rozwiązaniach. Dopóki nie zostanie zatwierdzony projekt. Przypomnę, że rozpoczęcie drążenia samego tunelu, to marzec 2021 r. Wykonawca do tego czasu może ustalić miejsce i zasady składowania urobku – poinformował nas M. Rabenda
Na spotkaniu 9 stycznia br. w Ministerstwie Infrastruktury podsumowano stan zaawansowania prac oraz przyjęto harmonogram realizacji inwestycji. Oto on:
1. Podpisanie umowy – wrzesień 2018; wartość kontraktu 793.186 390, 32 pln brutto,
2. Złożenie do właściwego organu administracji publicznej wniosku o ZRID (pozwolenie na budowę) – lipiec 2019;
3. Planowane uzyskanie decyzji ZRID – grudzień 2019;
4. Rozpoczęcie drążenia tunelu – marzec 2021;
5. Zakończenie budowy wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie – wrzesień 2022 (48 miesięcy od podpisania umowy).
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl