14 lutego 2017 roku rząd premiera Morawieckiego przyjął Strategię na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 z perspektywą do 2030 roku. Na podstawie tej strategii oraz Strategii Rozwoju Transportu do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku) ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opacowało Program rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku) . Program jest dokumentem o charakterze operacyjno- wdrożeniowym, będącym podstawą do dokonania aktualizacji strategii rozwoju portów .
Najważniejszymi inwestycjami w Świnoujściu są :
przystosowanie infrastruktury Terminala Promowego Świnoujście do obsługi transportu intermodalnego.- w ramach projektu autostrady morskiej Świnoujście- Trelleborg
budowa stanowiska dla statku w eksporcie LNG i obsługi bunkierek LNG w porcie zewnętrznym
Odnośnie terminala kontenerowego w Świnoujściu w obowiązującym Programie rozwoju polskich portów morskich napisano: Ewentualna budowa głębokowodnego terminala kontenerowego po roku 2020.
Strategia na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju nie jest planem długoterminowym, ponieważ został uchwalony zwykłą a nie konstytucyjną większością głosów w Sejmie RP. To oznacza, że podobnie jak poprzednie strategie rozwoju Polski wraz ze zmianą ekipy rządzącej zostanie zmodyfikowany lub odrzucony.
O tym, czy terminal kontenerowy powstanie zdecyduje zwycięzca kolejnych wyborów. Problem w tym, że projekt do strategii wprowadziła Platforma Obywatelska a Prawo i Sprawiedliwość ten program dalej promuje jako swój.
Andrzej Sokołowski
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl