Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Wpisuje się on doskonale w Strategię Rozwoju Miasta Świnoujścia, w rozdział V: wizja miasta: „Świnoujście międzynarodowym kurortem nadmorskim i nowoczesnym miastem portowym, wykorzystującym naturalne przewagi konkurencyjne i zapewniającym mieszkańcom trwały wzrost poziomu życia". Projekt to cykl szkoleń z języka niemieckiego, którego znajomość jest niezbędna do obsługi turystów z Niemiec. W Świnoujściu mogą z niego skorzystać 72 osoby.
Wiadomo, że znajomość języka niemieckiego na rynku usług turystycznych przekłada się bezpośrednio na jakość obsługi i wpływy do budżetów firm, a pośrednio na budowę silnej marki firmy wśród klientów. Wtedy to też uzyskujemy darmową reklamę. Wbrew pozorom świnoujskie biuro projektu ma problemy w pozyskaniu uczestników tego szkolenia.
Część właścicieli obiektów turystycznych załatwia problem znajomości języka niemieckiego w ten sposób, że przyjmuje na poszczególne stanowiska pracowników ze znajomością tego języka i ma problem rozwiązany. Dziś jest tendencją, że jeżeli nauka to na własny koszt i w ramach własnego wolnego czasu.
Więcej na ten temat w najbliższym gazetowym wydaniu „Wyspiarza niebieskiego”
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl