To jedna z podstawowych inwestycji, zwiÄ…zana nie tylko z rozwojem portu w Szczecinie. GÅ‚Ä™bokość techniczna liczÄ…cego 68 km toru wodnego Å‚Ä…czÄ…cego ÅšwinoujÅ›cie ze Szczecinem, prawie na caÅ‚ej dÅ‚ugoÅ›ci, wynosi 10,5m. Pozwala to na bezpiecznÄ… żeglugÄ™ statków o zanurzeniu 9,15m. BaÅ‚tycki standard w zakresie gÅ‚Ä™bokoÅ›ci akwenów w portach morskich, czy terminalach kontenerowych, to obecnie 15-16 m. Warunkiem utrzymania przez port:w Szczecinie jego konkurencyjnej pozycji jest zatem realizacja pogÅ‚Ä™bienia toru wodnego. Jak ostatnio mówiÅ‚ na antenie Radia Szczecin peÅ‚nomocnik ministra Andrzej Borowiec prace nie bÄ™dÄ… jednak rzeczÄ… prostÄ…. Przeprowadzone badania obszaru na pogÅ‚Ä™bianej trasie toru wodnego wykazaÅ‚y zaleganie aż 15 tysiÄ™cy różnych elementów stalowych, metalowych w tym także zapewne liczne niewybuchy. PogÅ‚Ä™bianie bÄ™dzie zatem °«'œ;3ÔNiãö»åÒþKie obÄ™dzie siÄ™ bez intensywnego zaangażowania saperów. W zaÅ‚ożeniach refulat z pogÅ‚Ä™biania ma być wysypywany na dwóch utworzonych i specjalnie umocnionych wyspach tak aby piasek siÄ™ ni 3rozmyÅ‚ roznoszony przez wodÄ™.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl