- Biorąc pod uwagę wydatki bieżące i majątkowe, utrzymanie urzędu oscyluje od dwóch lat na podobnym poziomie i w 2011 roku wyniosło około 13,4 miliona złotych, a w 2012 -13,7 miliona, co po uwzględnieniu podwyżek cen mediów, paliwa, materiałów biurowych nie jest tak znaczącą podwyżką – informuje - . Staramy się naprawdę oszczędzać. Przykładowo w 2012 roku na paliwo do samochodów wydano łącznie 21 339 złotych. Dla porównania w 2002 roku, przy dużo niższych niż obecnie cenach paliwa, koszty jego zakupu wyniosły 21 876 złotych.
I dalej o urzędzie: - Obecnie w urzędzie pracują 234 osoby wykonujące zadania z zakresu administracji powiatowej i gminnej, a więc o pięć osób więcej niż na początku roku. Przyjęty został funkcjonariusz Straży Miejskiej, cztery osoby, które zajmują się realizacją i kontrolą przepisów wynikających z konieczności wprowadzenia tzw. uchwał "śmieciowych". O dwie osoby wzrośnie wydział zajmujący się eksploatacją i zarządzaniem nieruchomościami, w związku z koniecznością obsługi nowego targowiska przy ulicy Kołłątaja. Przy tak znaczącym wzroście inwestycji miejskich, zarówno inwestorów zewnętrznych, jak i miasta potrzebować będziemy specjalistów w dziedzinie architektury i urbanistyki oraz inżyniera budownictwa. Niestety, w tym ostatnim przypadku są trudności ze znalezieniem kandydatów. – dodał m.in. rzecznik R. Karelus.
Więcej w papierowym wydaniu gazety.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl