Do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania z zakresu demontażu pokrycia wyrobów zawierających azbest, transportu odpadu niebezpiecznego z miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia zgłoszone i ujęte w inwentaryzacji wyroby zawierające azbest z terenu gminy Wolin, z obiektów, których właścicielami są jednostki samorządu terytorialnego, osoby fizyczne, jednostki sektora finansów publicznych, kościoły i związki wyznaniowe oraz wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. Wysokość dotacji ze środków WFOŚiGW w Szczecinie może wynieść do 100% kosztów kwalifikowanych. Te zaś nie obejmują zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego. Właściciele nieruchomości nie otrzymują pieniędzy „do ręki”. Rozliczenie finansowe odbywa się między Gminą, a firmą wybraną w drodze przetargu do wykonania przedmiotowej usługi. Właściciel natomiast otrzymają informację PIT 8c.
Zainteresowane osoby, które posiadają na swoich nieruchomościach wyroby zawierające azbest, które chciałyby usunąć je w sposób legalny, korzystając z dotacji na ten cel, mogą w terminie do 30 kwietnia 2013 r. składać wnioski wraz z załącznikami w UM w Wolinie, w BOI. I jeszcze jedno – ważne dla rozpoczynających demontaż pokrycia dachowego: co najmniej na 30 dni przed terminem rozpoczęcia robót budowlanych bezwzględnie należy zgłosić ten zamiar w Starostwie Powiatowym w Kamieniu Pomorskim. Obowiązek spoczywa na właścicielu nieruchomości, a nie na firmie wykonującej roboty demontażowo – budowlane.
(Międzyzdroje) W Wydziale Ochrony Środowiska i Drogownictwa UM Międzyzdroje poinformowano nas, że gminny program usuwania azbestu realizowany jest od 2008 roku, przy czym najbardziej intensywne prace wykonywane były w latach 2009 – 11. W tym czasie z terenów gminy usunięto 51,36 ton azbestu. Do chwili obecnej na ten rok nie ma na razie żadnego wniosku o jego usunięcie. Azbest na terenie gminy został dokładnie zinwentaryzowany. - Ludzie pewnie by chętniej wymieniali pokrycia dachowe, gdyby otrzymywali jednocześnie nowe pokrycia dachowe, ale to niestety obciąża właścicieli. Ze środków gminy (lub zewnętrznych) finansowany jest demontaż, usunięcie i wywóz odpadów niebezpiecznych – nas w WOŚ Urzędu Miejskiego.
(Świnoujście) Jak nas poinformowała Anna Przychodzień z Wydziału Ochrony Środowiska i Leśnictwa: - Program usuwania azbestu opracowany jest długofalowy, tj. na lata 2013 – 2032. Miejsca, w których znajduje się azbest zostały zinwentaryzowane we wszystkich dzielnicach naszego miasta. W chwili obecnej pracujemy nad dofinansowaniem tego programu przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Realizację tego programu rozpoczynamy w roku bieżącym.
Więcej w papierowym wydaniu gazety.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl