Foto : arch. GDDKiA
Obecnie obciążenie S 3 - która na ostatnim odcinku tylko fragmentami jest czteropasmowa - doprowadza w sezonie letnim do powstawania korków. Nawet jakikolwiek wypadek drogowy powoduje już poważne ograniczenia w ruchu, skutkujące często kilkugodzinnymi nawet opóźnieniami w pokonaniu tej trasy. Wzrost liczby połączeń promami morskimi do Świnoujścia po ostatnio podpisanych umowach jeszcze zwiększy poziom ruchu na drodze ekspresowej. Natomiast oddanie do użytku w przyszłym roku terminalu LNG i zapowiadany przecież transport gazu także cysternami jeszcze bardziej utrudni przemieszczanie się na trasie S 3. Stąd też sprawa jej rozszerzenia należy jak się wydaje do kluczowych z punktu widzenia Świnoujścia. Podczas styczniowej sesji Rady Miasta Świnoujście nieśmiało na ten temat wypowiadał się radny Stanisław Bartkowiak (SLD).
- Bez dobudowy drugiej nitki S 3 nie mamy szans normalnie funkcjonować w Świnoujściu. Nie wiem czy Rada Miasta nie powinna w tej sprawie podjąć odrębnej uchwały – mówił podczas tej sesji radny Bartkowiak.
Nie ulega wątpliwości, że czteropasmowa droga ekspresowa S 3 powinna być czteropasmowa nie tylko do Parłówka, ale na całej długości. Więcej w papierowym wydaniu gazety.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl