Maestro rozpoczął koncert słynną Toccatą d-mollJohana Sebastiana Bacha, zagraną z młodzieńczą werwą i całym bogactwem barokowych dźwięków króla instrumentów jakim są organy. Zupełnie inaczej zabrzmiały one podczas wykonania dwóch tańców z Tabulatury z Lublina. Słuchając pięknej, delikatnej muzyki XVI wieku, miało się wrażenie, że grał zespół średniowiecznych instrumentów. Kolejnym utworem była trudna technicznie Toccata fis-mollM. Surzyńskiego, a po niej znowu tańce – pierwszy z „Dziadka doorzechów”P. Czajkowskiego, a po nim kolejny Taniec Anitryz „Per Gynt”E. Griega – oba w znakomitej transkrypcji organowej wykonawcy. Romantycznie zabrzmiały organy w Toccaciz „Suity gotyckiej”L. Boelmanna. W tym wspaniałym utworze maestro pokazał mistrzostwo i wirtuozerię gry. Kolejnymi dwoma tańcami były: delikatny, melodyjny Taniec łabędziaz „Karnawału zwierząt”i dramatyczny Dance makabr C. Saint-Seansa – w fantastycznej transkrypcji A. Chorosińskiego. Wspaniale wykonana Toccata G-durT. Dubois była mocnym akcentem kończącym program koncertu. Owacyjnie dziękowano za mistrzowsko zagrany, urozmaicony koncert. Na bis profesor Chorosiński wykonał WełtawęB. Smetany - oczywiście we własnej transkrypcji organowej.
Po koncercie ustawiła się kolejka kupujących płytę nagraną przez mistrza Chorosińskiego na świnoujskich organach. Potem były oczywiście autografy.
Więcej w papierowym wydaniu gazety
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl