Fot.PŻM
M/s Szczecin jest 15 jednostką z serii statków typu handy-size o nośności 37600 DWT budowanych przez chińską stocznię Xingang w Tianjin. Kolejnymi statkami z tej stoczni, które zostaną wprowadzone do eksploatacji w tym roku będą m/s KOSZALIN, m/s GDYNIA i m/s PUCK. Od 2005 roku Polska Żegluga Morska w ramach programu inwestycyjnego dotyczącego odnowy tonażu odebrała już 27 masowców. W tym roku powinno wejść do eksploatacji aż 13 nowych statków.
Pierwsze wejście nowego statku PŻM do portu w kraju jest zawsze doniosłym wydarzeniem. Głównie ze względu na uprawiany przez statki tego armatora rodzaj żeglugi – tramping, wizyty statków szczecińskiego armatora w polskich portach są dość rzadkie. Niektóre ze statków po raz pierwszy zawinęły do Polski po 10 i więcej latach. Wejście statku noszącego nazwę swojego miasta do „rodzinnego” portu, to już prawdziwe święto. Używam nazwy „rodzinnego” gdyż m/s Szczecin pływa pod banderą Bahama i dlatego jego portem macierzystym jest Nassau. Statek jednak nie zawinie, jak wcześniej informowano, do Szczecina.
Ze względu na zanurzenie statku 10,4 m jego rozładunek zaplanowano w Świnoujściu i to właśnie w naszym porcie nastąpiło jego uroczyste powitanie.
Więcej w papierowym wydaniu gazety.
Andrzej Sokołowski
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl