Jest to możliwe dzięki pozyskaniu środków zewnętrznych. Całkowita wartość projektu wynosi blisko 380 tys zł. Według założeń , realizacja projektu, który trwać będzie do końca roku szkolnego, ma zapewnić każdemu uczniowi z klas I - III szkoły podstawowej (w tym sześciolatkom) bogatą ofertę zajęć dodatkowych, zgodną z jego indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi.
Tego typu działania pomogą w realizacji celów wynikających z wymagań nowej podstawy programowej, która zakłada indywidualizację procesu nauczania stosownie do potrzeb i możliwości każdego ucznia. Realizacja projektu przyczyni się także do poprawy jakości pomocy udzielanej przez szkoły rodzicom, którym zostały przedstawione indywidualne potrzeby rozwojowe ucznia, jego potencjalne możliwości oraz zalecenia do dalszej edukacji. Część zajęć jest skierowana do dzieci mających zdiagnozowane pewne dysfunkcje. I tak, w zależności od potrze uczniowie uczęszczają na zajęcia logopedyczne, gimnastykę korekcyjną, hipoterapię, zajęcia na basenie. Specjaliści prowadzą socjo- i psychoterapię , rozwiązując problemy dzieci , które mają trudności z komunikowaniem się z otoczeniem, zaburzenia koncentracji,dysleksję.
Innego rodzaju zajęcia skierowane są do dzieci mających szczególne uzdolnienia w zakresie przedmiotów matematyczno – przyrodniczych, językowych
na posdst. info. BiK© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl