Celem analizy,według europejskiej inicjatywy Jaspers oraz Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, ma być określenie możliwych sposobów realizacji projektu poprawy funkcjonowania transportu drogowego pomiędzy wyspami Wolin i Uznam oraz efektywności ekonomicznej i koniecznych nakładów finansowych przedsięwzięcia.
Analiza ma opierać się na dotychczas opracowanej dokumentacji ,w tym między innymi studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowym, zawierającym studium wykonalności , raporcie i decyzji środowiskowej.
O tym ,że wyspy Wolin i Uznam powinny być połączone tunelem mówi już przygotowane i zatwierdzone (w dniu 23 kwietnia 2009 roku – na posiedzeniu komitetu opiniującego projekty inwestycyjne w GDDKiA) studium techniczno -ekonomiczno -środowiskowe. Wybrano w nim najbardziej optymalny pod względem technicznym,ekonomicznym i środowiskowym wariant realizacji stałego połączenia, tj. tunel o długości 2,2 km, realizowany metodą wierconą, zlokalizowany w obszarze przemysłowym, poza terenami Natura 2000.
- Mamy nadzieję ,że będzie to ostatni z dokumentów , jakie każe nam się opracować. Zadaniem tej kosztownej analizy ma być obiektywne przedstawienie wpływu budowy i eksploatacji projektu na poprawę transportu drogowego o korzyści społeczne w zestawieniu z niezbędnymi nakładami finansowymi na budowę i niezbędnymi nakładami na zapewnienie trwałości projektu. Myślę, że na te wszystkie pytania,szczególnie jeżeli chodzi o czynnik społeczny, odpowiedział już okres pomiędzy 15 a 17 stycznia br., trudności komunikacyjne pomiędzy wyspami; za całość dokumentacji mogłaby w zupełności wystarczyć prezentacja filmowa i fotograficzna tamtych dni- mówi Robert Karelus rzecznik prezydenta Świnoujścia .
BiK
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl