- Na dzień dzisiejszy wpłynęło 6 zgłoszeń w sprawie dopuszczenia do udziału w przetargu. Z ustaleń komisji wynika, że jedno ze zgłoszeń nie spełnia warunków udziału w przetargu. Czyli zostało nam 5 zgłoszeń, tyle ile ustawodawca przewiduje. Wszystkie te firmy dopuścimy do drugiej tury przetargu, w której będą składać swoje oferty cenowe. Damy im dwa tygodnie na złożenie ofert. Musimy jeszcze wziąć pod uwagę możliwość złożenia odwołania odrzuconego oferenta. To ewentualnie może nam przedłużyć ostateczny wybór wykonawcy. Chcemy, aby opracowanie zostało wykonane do końca czerwca br. Na taki termin umówiliśmy się z ministerstwem infrastruktury (dzisiaj już transportu) i JASPERSEM*. Tytuł opracowania zapewne wielu osobom niewiele mówi. Natomiast to opracowanie w pewnym sensie wymusiła na nas inicjatywa JASPERS i mówiąc potocznym językiem sprowadza się ono do weryfikacji dokumentów, które już posiadamy, ale z punktu widzenia inicjatywy. Chcemy, aby opracowanie posiadało już pozytywną jej opinię. Będzie to jakby kompletne studium wykonalności, w którym będzie uczestniczyło JASPERS w ramach konsultacji. Będzie to bieżąca współpraca między opracowującym analizę a ministerstwem i tą organizacją unijną. Chodzi o to, żeby tak naprawdę wszyscy zostali przekonani do rozwiązania tunelowego. W tej analizie ma być bardziej rozbudowana część dotycząca przeprawy promowej. W zasadzie jedyny zarzut, jaki był z strony inicjatywy JASPERS dotyczył tego, że w studium wykonalności zbyt lakonicznie zostało potraktowane dzisiejsze funkcjonowanie promów – mówi zastępca prezydenta Barbara Michalska.
Więcej w papierowym wydaniu gazety.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl