WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

Organizatorzy wyliczyli promocję  na 4,3 mln zł

22.11.2011 15:37

Organizatorzy wyliczyli promocję na 4,3 mln zł

Karuzela Cooltury promuje Świnoujście

Jak informuje rzecznik prasowy prezydenta „Gdyby miasto Świnoujście chciało zapłacić za wszystkie programy, relacje, wywiady, spoty itp., które reklamowały i relacjonowały tegoroczną Karuzelę Cooltury w mediach krajowych i zagranicznych, to musiałoby wydać na to aż 4,3 mln złotych! Tak wynika z raportu przygotowanego i przedstawionego przez CTN” (Centrum Twórczości Narodowej) . Żeby było jasno – taką kwotę wyliczyli właśnie sami organizatorzy, czyli Fundacja Centrum Twórczości Narodowej. Dlaczego 4,3 mln , a nie np. 7 mln zł?

- Bez tej imprezy o tak szerokiej reklamie Świnoujścia, w tylu mediach i z taką częstotliwością, moglibyśmy tylko pomarzyć – mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia. - Choć w tym roku Karuzela Cooltury odbyła się dopiero po raz trzeci, to można już śmiało powiedzieć, że jest to  letnia wizytówka naszego miasta. Wielu turystów specjalnie przyjeżdża ,aby wziąć udział w jej zamierzeniach.

To, że ludzie przyjeżdżają specjalnie na Karuzelę jest przesadą, a może raczej prawdą wypracowaną na potrzeby podniesienia wartości tej imprezy. Nic przecież prostszego jak poprosić kogoś do kamery, żeby wykrztusił z siebie taki pogląd. Bezprzecznie zaś, dowodem na to, że wypoczywających było u nas więcej w sierpniu, a nie w lipcu (kiedy to odbywa się Karuzela Cooltury) są przychody z opłaty klimatycznej. Najwyższe były te uzyskane właśnie w 8. miesiącu roku i to wtedy było u nas najwięcej turystów. Natomiast wyliczenie kwoty jaką Miasto musiałoby zapłacić za reklamę przez tych, którzy organizują imprezę zakrawa raczej na jakiś na żart. Media w sezonie ogórkowym walczą o to, aby programy czymkolwiek ożywić i żadnej łaski, ani szczególnej zasługi w tym bynajmniej nie ma, że pokazują Karuzelę Cooltury. Taka praca, a przy tym i chwila wytchnienia dla dziennikarzy nad morzem. Warto przypomnieć, że łącznie podczas tegorocznej Karuzeli odbyło się blisko 120 imprez z 9 dziedzin, ale w tym były także imprezy biletowane i to za wysokie kwoty, nie przystające do każdej kieszeni. Ciekawe czy z tej wyliczanki organizatorzy odjęli to, co miasto dołożyło w żywej gotówce do imprezy, te wszystkie ulgi jakie dla nich w mieście zastosowano i koszty wszelkich napraw jakie Miasto musiało ponieść po tej imprezie. Więcej w papierowym wydaniu gazety.

 


© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.

Tygodnik "WYSPIARZ niebieski"
Świnoujście  •  ul. Armii Krajowej 12  •  Pasaż Centrum  •  I piętro, p. 109
Tel. +48 91 327 10 64  •  Tel./Fax +48 91 321 54 36

www.wyspiarzniebieski.pl