Rozważnie prowadzona i zgodna z oczekiwaniami armatorów polityka inwestycyjna, której efektem będzie między innymi przystosowanie terminalu promowego w Świnoujściu do obsługi coraz większych jednostek oraz przemyślana strategia marketingowa, może wkrótce przynieść efekty, bowiem zainteresowanie uruchomieniem stałych połączeń promowych ze Świnoujściem wyraża coraz więcej armatorów promowych, w tym także ci najwięksi, do których z pewnością należy duński Scandlines.
Aby zrealizować zamierzenia związane z rozwojem połączeń promowych z/do Świnoujścia - jak informuje Wojciech Sobecki rzecznik prasowy ZMPSiŚ - konieczne są duże inwestycje, które przyczynią się do zwiększenia możliwości obsługi pasażerów i ładunków na terminalu.
Przypomnijmy, że wydłużeniu stanowiska nr 6 terminalu sprzeciwiają się zarówno władze Świnoujścia jak i Żegluga Świnoujska. Zagrozi to bowiem bezpieczeństwu funkcjonowania przeprawy promowej promami „BIELIK”. Ponadto obowiązujący plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje jedynie port rybacki a żeby było ciekawiej to teren tego stanowiska nr 6 należy do wojska.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl