WYSPIARZ niebieski
Jedyny tygodnik ukazujący się w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Wolinie

Mieszańcy o szansach i zagrożeniach

23.01.2009 9:18

Mieszańcy o szansach i zagrożeniach

Jak wypromować kurort?

(MIĘDZYZDROJE) Profesjonalna firma zajmie się - na zlecenie urzędu miasta - opracowaniem strategii marketingowej miasta i gminy Międzyzdroje. W poniedziałek (19 bm.) w Międzynarodowym Domu Kultury przeprowadzono konsultacje społeczne podczas, których zebrano opinie mieszkańców na temat na temat szans i zagrożeń stojących przed miastem.

Profesjonaliści opracowujący dokument do dyskusji zaprosili między innymi miejscowych hotelarzy, restauratorów, kwaterodawców, szefów turystycznych biur, inwestorów i przedsiębiorców oraz samorządowców. Wspólnie próbowano odpowiedzieć na wiele pytań tj. kto jest największym turystycznym konkurentem Międzyzdrojów? Czy miejsc noclegowych jest tu dość, i na każdą kieszeń? Czy dalej budować kolejne kwatery, apartamenty, hotele? Co zrobić, aby odróżnić się od innych nadmorskich miast i sprawić by turysta wybrał właśnie Międzyzdroje, i to przez cały rok?

- To pozytywne, że przybywa nam obiektów służących noclegiem, i punktów gastronomicznych na coraz wyższym poziomie. Teraz miasto powinno iść w kierunku zagospodarowania turystycznego. Mamy wiele wolnych przestrzeni na terenie gminy, które warto zagospodarować - podkreśla Bogusław Sutyła, właściciel biura turystycznego w Międzyzdrojach. - Opracowanie strategii marketingowej to ważna rzecz. Mam nadzieję, że zostanie dobrze wykorzystana, a nie odstawiona na półkę, tak jak stało się z opracowanym w 2001 roku na zlecenie gminy audytem turystycznym miasta Międzyzdroje.

- Największym problemem według mnie jest przede wszystkim stan miejskiej infrastruktury: dziurawe ulice, krzywe chodniki w centrum, brak koszy na śmieci, zaniedbana promenada - twierdzi Waldemar Senkowski, mieszkaniec Międzyzdrojów. - Obawiam się, że realizowany przez miasto projekt „Międzyzdroje w kwiatach” może stać się, jak pierwszy śnieg, który przykrywa wszystkie brudy. Nie od tego moim zdaniem władze miasta powinny zacząć poprawę wizerunku.

- Problem polega na tym, że mieszkańcy sami nie do końca znają ofertę turystyczną, jaką miasto ma dla odwiedzających nas gości. Mało kto wie, że na wyspie Wolin występują wszystkie krainy geograficzne, w miniaturze. Każdy przedstawiciel branży turystycznej powinien zapoznać się choć w zarysie z tym tematem, aby podpowiedzieć turystom, jak atrakcyjnie spędzić czas - uważa Adam Jakubowski, przewodnik turystyczny.

Więcej na ten temat w najbliższym, wtorkowym wydaniu „Wyspiarza niebieskiego”

 


© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.

Tygodnik "WYSPIARZ niebieski"
Świnoujście  •  ul. Armii Krajowej 12  •  Pasaż Centrum  •  I piętro, p. 109
Tel. +48 91 327 10 64  •  Tel./Fax +48 91 321 54 36

www.wyspiarzniebieski.pl