Grzegorz jest uczniem drugiej klasy. Jak powiedział, w realizacji całego przedsięwzięcia pomogło mu wiele życzliwych osób m.in pani dyrektor Grażyna Szczodry oraz urzędnicy z Wydziału Inżyniera Miasta. Jego rola polegała na wyznaczeniu południka miejscowego, kierunków geograficznych, godzin na tarczy i wstępnym zaprojektowaniu tarczy zegara słonecznego. Podczas uroczystego odsłonięcia zegara pomysłodawca opowiedział dlaczego jego zdniem warto jest budować zegary słoneczne w XIX w.”Ta konstrukcja to zwrócenie uwagi na przyrodę i kosmos. Aby wciąż na nowo odnajdować więź z otaczająca nas przyrodą i nieskończonym kosmosem. Obecnie zegary słoneczne pełnią funkcję dekoracyjną, ale z ukierunkowaniem na naukę. My, uczniowie, możemy się przy nim uczyć wyznaczania miejscowego południka, szerokości geograficznej, górowania słońca. Zegar słoneczny to jeden z pierwszych przyrządów pomiarowych. Obserwując położenie i długość cienia można nie tylko określić czas, ale analizować ruch Słońca i Ziemi w przestrzeni.”
r.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl