W dniach 13 – 15 sierpnia 2010 roku odbyły się najliczniej obsadzone regaty na polskiej części Bałtyku. Od roku 2010 Regaty Unity Line posługują się nową nazwą Polsko – Niemieckie Regaty Bałtyckie i rozgrywane są na trasie Świnoujście – Kołobrzeg - Świnoujście. Kolejna edycja regat organizowanych przez firmę żeglugową Unity Line oraz Jacht Klub AZS w Szczecinie przyniosła rekord w ilości jachtów i żeglarzy startujących w regatach morskich na polskim wybrzeżu. Do regat zgłosiło się 112 jachtów w 9 grupach, a na nich 393 żeglarzy z czego 62 to kobiety oraz dwa... psy. Jachty klasyfikowane były w dziesięciu grupach. W regatach tych brali udział także wyspiarscy żeglarze, których miejsce podajemy: grupa I KWR - II miejsce s/y XANTE – kpt. Radosław Okiński (JK Cztery Wiatry), grupa II KWR – V miejsce s/y HORNET – kpt. Tadeusz Ciemny (JK MW Kotwica), jachty bez pomiaru – gr.VII – miejsce 17. s/y STINKE – kpt. Ksawery Truchanowicz (JK Ligi Morskiej w Wolinie), 24. miejsce – s/y MIZAR-A – kpt. Józef Matyjaszczyk (JK Cztery Wiatry), 26. miejsce - s/y BOOMERANG – kpt. Zdzisław Łukaszewicz (Wolin). Grupa IX to oldtimery czyli jachty wybudowane przed rokiem 1980. W tym wyścigu II miejsce zajął s/y BOSMAT – kpt. Andrzej Szwaba, IV miejsce – s/y MAT – kpt. Edward Majchrowski – oba jachty w JK MW Kotwica.
We wtorek, 17 sierpnia 2010 r. o godzinie 09:00 w Świnoujściu nastąpił start do XI BAŁTYCKICH REGATACH SAMOTNYCH ŻEGKLARZY O PUCHAR „POLONEZA”, a pierwszy przeciął linie startu jacht „BLUEFIN” prowadzony przez kapitana Krzysztofa Krygiera. Łącznie wystartowało 15 jachtów w dwóch klasach – KWR i klasa otwarta. Główną nagrodą jest historyczny puchar „Poloneza” dla jachtu, który w najkrótszym czasie przeliczeniowym pokona trasę Świnoujście – Christianso LB – Świnoujście. Celem tych regat jest popularyzacja żeglarstwa, utrwalenie pamięci o wokółziemskim rejsie jachtu POLONEZ, utrwalenie pamięci o żeglarzach startujących w poprzednich edycjach, umożliwienie treningu kandydatom do startów w międzynarodowych klasach np.: Mini 650, Class 40, Open 60 i innych. Nowością techniczną tegorocznych regat jest monitorowanie jachtów za pomocą systemów GPS - GSM, a bieżące dane i pozycje uczestników będzie można oglądać na www.portalżeglarski.pl.
Jest to jedna z pierwszych tego typu akcji monitorowania pozycji w regatach morskich w Polsce, co przyczyni się do większego bezpieczeństwa jak i widowiskowości tej imprezy.
Więcej w papierowym wydaniu „Wyspiarza niebieskiego”
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl