Jak tłumaczą organizatorzy, celem konkursu jest nie tylko wyróżnienie najlepszych inicjatyw, ale także promowanie dobrych praktyk i twórczych rozwiązań — takich, które realnie zmieniają lokalne społeczności i budują pozytywny wizerunek instytucji publicznych. Nagrody zostały przyznane 11 marca 2025 roku podczas uroczystej gali organizowanej w ramach XIX Konferencji PR w Samorządzie i Administracji.
W kategorii „Najlepszy wizerunek w mediach społecznościowych" nagrodę otrzymał Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.
- Bardzo cieszymy się z tego wyróżnienia. Komunikację Pomorza Zachodniego cechuje wysoka jakość zamieszczanych treści, a także wysoki poziom interakcji, który nie ogranicza się do jednostronnego przekazywania informacji. Prowadzenie działań komunikacyjnych w mediach społecznościowych wymaga aktywnego dialogu – odpowiadania na pytania mieszkańców, reagowania na ich opinie czy zachęcania do udziału w lokalnych inicjatywach. Otwarta na mieszkańców komunikacja buduje społeczność wokół oficjalnych profili regionu, wzmacnia poczucie przynależności do regionu, a także często to sami mieszkańcy są współtwórcami przekazu – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Dla przykładu tylko w ramach promocji Konkursu Gospodarczego „Pod Banderą Sukcesu” 2025 filmy z finalistami zostały wyświetlone niemal 3 mln razy, trafiając jednocześnie do 1,5 mln użytkowników social mediów. Najwięcej wyświetleń spośród finalistów zdobył film przedstawiający firmę Elektryka Morska, który zdobył ponad 290 tys. wyświetleń.
Pod marką Pomorze Zachodnie powstało też ponad 90 postów promujących konkurs na platformach Facebook, Instagram, Youtube i LinkedIn, które zebrały ponad 6 tys. reakcji.
Pomorze Zachodnie na bieżąco korzysta z trendów i nowoczesnych narzędzi. Województwo zachodniopomorskie stawiając na różnorodność platform – od Facebooka, przez Instagram, po TikTok – dostosowuje formaty oraz treści do grup docelowych różniących się wiekiem, zainteresowaniami, miejscem zamieszkania w regionie. Oficjalny zasięg wskazywany przez platformy, tylko w 2024 r. osiągnął 47,7 mln.
- Promocja w mediach społecznościowych to kluczowy element naszej polityki komunikacyjnej, na który kładziemy szczególny nacisk. Konsekwentnie rozwijane najbardziej lubiane i dopracowane formaty, dopasowane do naszych głównych grup odbiorców. Na naszych kanałach tworzymy content na podstawie zainteresowań i reakcji naszych użytkowników, co pozwala na opisywanie autentycznych historii o naszych kreatywnych mieszkańcach, innowacyjnych przedsiębiorcach, czy mieszkańców ze swoją pasją do regionu. Oczywiście, zawsze można zrobić coś inaczej, lepiej, właśnie dlatego na bieżąco przyglądamy się działaniom innych samorządów. Przyjmujemy to jako wyzwanie, które traktujemy nie jako ryzyko, ale jako mobilizację do dodatkowego rozwoju. Nasz sukces to zasługa zgranego i doświadczonego zespołu, który z pasją i wiarą w sens swojej pracy, realizuje wspólne cele. Warto podkreślić, że media społecznościowe Pomorza Zachodniego to nie tylko element naszej polityki komunikacyjnej, ale także platforma, która inspiruje, angażuje i łączy ludzi. Dziękujemy za docenienie naszych działań – ta nagroda motywuje nas do działań! – mówi Dyrektor Gabinetu Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego Krzysztof Barczyk.
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego w latach 2022-2024 otrzymywał również tytuł „Złotego Lajka” przyznawany przez Radę Programową Local-SoMe oraz Związek Miast Polskich. Nagroda doceniała najbardziej angażujące strategie komunikacyjne dla mieszkańców na poziomie regionalnym z wykorzystaniem mediów społecznościowych do efektywnej i innowacyjnej wymiany informacji.
Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego
Biuro Prasowe
Tomasz Tokarzewski
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl