- Przy wyborze inwestora zastępczego braliśmy pod uwagę proponowaną cenę, ale nie tylko ona była najważniejsza, ponieważ większość ofert była do siebie w tym punkcie zbliżona – relacjonuje prezes Adam Milanowski. – Zwróciliśmy największą uwagę na praktykę firmy Portico przy realizacji różnych inwestycjach, także w branży hotelarskiej. Posiadają oni cenne doświadczenie przy planowaniu i kontroli oraz minimalizowaniu kosztów inwestycji: poszukują różnych rozwiązań i nowinek technicznych, które pozwolą obniżyć koszty przy zachowaniu odpowiedniej jakości prac.
Zawarta umowa między INTERFERIAMI a Portico Project Management opiewa na kwotę 1 mln 762 tys. złotych.
Zespół Portico Project Management istnieje od roku 1999. Wśród dotychczasowych realizacji firmy wymienić można m.in. doradztwo kosztowe przy nowym Centrum Olimpijskim PKOl w Warszawie.
Wybrany inwestor zastępczy będzie teraz weryfikował kosztorysy i przygotowywany projekt wykonawczy nowego kompleksu hotelowego INTERFERII w Świnoujściu, a następnie będzie odpowiedzialny za cały zakres działań aż do uruchomienia inwestycji. Według wdrażanego harmonogramu na początku przyszłego roku rozpocznie się wyburzanie dawnego budynku Barbarki II (dawna „Dolna Odra” i „Eldorado”) przy ul. Uzdrowiskowej. Pod koniec pierwszego kwartału 2010 r rozpoczną się prace budowlane.
Zarząd lubińskiej spółki szacuje, że koszt inwestycji wyniesie około 100 mln złotych.
- Wybraliśmy firmę doradczą, która wczoraj złożyła nam biznesplan. Obecnie przedstawiamy ten biznesplan bankom zainteresowanym współpracą z nami przy tej inwestycji i czekamy na dalsze propozycje – mówi Adam Milanowski.
Kompleks wypoczynkowo - konferencyjny w Świnoujściu będzie miał około 300 pokoi (jedno – i dwuosobowych oraz apartamentów) oraz łącznie 600 miejsc noclegowych. Powierzchnia zabudowy obiektu wynosi prawie 8 tys. m2, a jego całkowita powierzchnia to około 27 tys. m2.
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl