Na morską część inwestycji (którą prowadzi Urząd Morski w Szczecinie) składa się: falochron osłonowy, ostroga zachodnia, obrotnica statków i tor wodny podejściowy. Falochron o długości około 3 km, będzie osłaniał wejście z Zatoki Pomorskiej do projektowanego Portu Zewnętrznego w Świnoujściu. Decyzja wojewody zezwala także na wykonanie robót czerpalnych oraz usunięcie 5 sztuk drzew z gatunku sosna pospolita, 13 m2 krzewów z gatunku rokitnik zwyczajny i 3 m2 krzewów z gatunku oliwnik, które kolidują z planowaną inwestycją.
- To drugie z trzech niezbędnych pozwoleń, kluczowych przy budowie terminalu LNG – mówi wojewoda Marcin Zydorowicz – Pierwsze wydaliśmy w lipcu dla spółki Polskie LNG Sp. z o.o. na część lądową inwestycji. Najprawdopodobniej w drugiej połowie listopada do ZUW wpłynie ostatni już wniosek o pozwolenie na budowę - drugiej części morskiej terminalu od trzeciego inwestora (Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście).
© Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie i wykorzystywanie materiałów bez zgody redakcji zabronione.
www.wyspiarzniebieski.pl