Odkrycia archeologów na wyspie
(Wolin) Na terenie budowanej w Wolinie mariny podczas ratowniczych badań archeologicznych prowadzonych przez Instytut Archeologii i Etnologii Polskiej Akademii Nauk – Ośrodek Archeologii Średniowiecza Krajów Nadbałtyckich - Oddział w Wolinie. w ostatnim czasie dokonano rewelacyjnych odkryć. Jak nas poinformował Mateusz Łągiewka z Muzeum Regionalnego w Wolinie, pierwszym znaleziskiem jest drewniany posąg prawdopodobnie bóstwa (twarz się niestety nie zachowała) wysokości ok. 1 m pochodzący z XI wieku. Taka jest na razie robocza teza dotycząca znaleziska. Jeżeli okaże się ona prawdziwa, to będzie to bardzo rzadki zabytek.
Drugim eksponatem jest okrągły w przekroju (prawdopodobnie) ustnik od instrumentu muzycznego, wykonany z poroża o dłg. ok. 3,5 cm. Ustnik jest misternie rzeźbiony ornamentem typowym dla Słowian, ma on bowiem doskonale wyrzeźbione dwanaście stylizowanych twarzy prawdopodobnie Światowida. Archeolodzy uważają, że znaleziska wiązać należy z kulturą duchową ówczesnych Słowian.
Trwające prace i badania archeologiczne prowadzone są na nierozpoznanym dotąd przez archeologów terenie - między centrum miasta, a jego południowym przedmieściem. Na głębokości mniej więcej 70 cm p.p.m. pojawiły się konstrukcje drewniane – chyba pozostałości umocnień nabrzeży oraz chat. Znaleziono także fragmenty palisady, ułożonej równolegle do biegu rzeki, fragmenty naczyń, kości zwierzęcych, a także wiele przedmiotów rękodzielniczych takich jak: przęśliki gliniane, przekłuwacze czy igły. Wolin we wczesnym średniowieczu składał się z centrum otoczonego wałem, które dostrzegalne jest i dzisiaj w układzie starego miasta oraz z dwóch także umocnionych przedmieść. Bogactwo znalezionych w tym miejscu eksponatów, a także spora ilość występujących wyrobów rogowych i z bursztynu wskazuje na zamożność miasta, w którym wówczas mogło mieszkać nawet kilka tysięcy mieszkańców.
kul
.
s. 2
Dwie konferencje - dwa stanowiska
s. 312 : 1 dla burmistrza Leszka Dorosza
(Międzyzdroje) Wtorkowa (26 czerwca) sesja absolutoryjna Rady Miejskiej w Międzyzdrojach to bez wątpienia sukces burmistrza Leszka Dorosza. Po kilku godzinach rozprawy nad wykonaniem budżetu gminy za 2011 r za udzieleniem absolutorium burmistrzowi głosowało 12 radnych, a jeden (Jan Burzyński) wstrzymał się od głosu. Przy tym debata na ten temat była niczym innym jak pełną kurtuazji wymianą podziękowań.
Po przedstawieniu wszystkich pozytywnych opinii związanych z wykonaniem budżetu za 2011 r bardzo szczegółowe stanowisko Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej przedstawiła jej przewodnicząca radna Teresa Purgal. Stanowisko było wzbogacone dygresjami i sugestiami co do konstrukcji przyszłych budżetów, ale przy tym pełne pochlebstw dla burmistrza i pracowników urzędu. Zgodnie z opinią komisji wykonanie budżetu przebiegało prawidłowo i zgodnie z obowiązującą praktyką. Niektóre wskaźniki były nawet niezwykle korzystne. Dla przykładu dochody własne wobec założonego planu wykonano w 109,18%, dochody bieżące w 104,34 % planu. Jedynie dochody majątkowe wykonano w 91,51 %. Jak podała radna Purgal dochody budżetowe ogółem na 1 mieszkańca wyniosły 6.831, 60 zł. Martwią jedynie zaległości we wszelkich płatnościach na rzecz gminy (targowe, dzierżawne, użytkowanie wieczyste i inne) , które rosną z roku na rok i wynoszą obecnie 4,537 mln zł. Dług publiczny gminy wynosi 19,4 mln zł co stanowi 44% wskaźnika zadłużenia ( graniczny próg wynosi 60%).
W dyskusji radny Roman Pawłowski zwrócił uwagę, że sytuację finansową gminy ratowała rata zaległego podatku od Urzędu Morskiego (6,7 mln zł) . Bez tych pieniędzy bowiem wykonanie dochodów własnych wyniosłoby zaledwie 84% planu. Radny podkreślił, że należności wymagalne w kwocie 4,5 mln zł to ponad 14% dochodów gminy i należy podjąć radykalne działania aby zmienić tę niepokojącą sytuację. Dziwił się jak mogą powstać zaległości w płatnościach z tytułu dzierżaw (400 tys zł). W dyskusji radna T. Purgal mówiła o trudnej sytuacji oświaty i konieczności dalszego wspomagania tej dziedziny wobec zaniżanej ciągle subwencji państwowej.
Niektóre wypowiedzi w tej dyskusji o wykonaniu budżetu znacznie niestety odbiegły od zasadniczego tematu. Zamiast konkretnie debatować wyrażano np. opinie na temat polityki oświatowej rządu, czy też „janosikowego”, a nie zastanawiano się jaki jest dla przykładu sens utrzymywania szkoły w Wapnicy do której uczęszcza obecnie śladowa liczba uczniów, a niektóre z oddziałów szkolnych wedle nieoficjalnych informacji liczą 3 osoby.
Generalnie radni byli jednak zachwyceni wręcz wykonaniem budżetu za 2011 r. co potwierdzili w głosowaniu. Burmistrz Dorosz z tej okazji dostał bukiet kwiatów, który przekazał Skarbnik. Wedle niego to ona najbardziej się napracowała przy realizacji budżetu.
krak
s. 4Plan po ośmiu latach
Osiem lat trwały prace nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
miasta Świnoujście obszaru II (teren osiedli mieszkaniowych). Jego projektantem jest szczeciński urbanista Tomasz Cykalewicz. Decyzję o przystąpieniu do opracowania tego planu Rada Miasta podjęła w lipcu 2004 r.
Obszar opracowania obejmuje lewobrzeżną część miasta, na południe od ulicy Wojska Polskiego do ul. Grunwaldzkiej ograniczoną: granicą Państwa, przedłużeniem ul. Żeromskiego, ul. Bałtycką, ul. Wojska Polskiego, ul. Konstytucji 3 Maja, ul. Marynarzy,
rzeką Świną w kierunku południowym, drogą dojazdową do portu, ul. Steyera, ul. Lutycką,
ul. Grunwaldzką, ul. Krzywą, linią określoną równolegle do ul. Grunwaldzkiej w odległości 300 m na południe od ul. Krzywej do granicy Państwa. Stanowi ono powierzchnię około 651 ha. Celem opracowania tego planu i jego uchwalenia jest ustalenie przeznaczenia terenów, sposobów ich zagospodarowania i zabudowy, umożliwia również uruchomienie nowych terenów inwestycyjnych oraz wskazuje zasady parcelacji działek.
Projekt planu dwukrotnie wykładany był w 2011 r. do publicznego wglądu Po czym do Urzędu Miasta wpływały do niego uwagi. Za pierwszym razem było 160 uwag, później 35. Zdecydowana ich większość została rozpatrzona pozytywnie. Po każdym wyłożeniu odbywały się też dyskusje publiczne nad planem a także indywidualne rozmowy z osobami wnoszącymi uwagi. W trakcie opracowywania planu wyłączono z planu teren pod przyszłą kolej łączącą Świnoujście z Berlinem. Będzie on przedmiotem odrębnego opracowania.
W czwartek 21 czerwca br. projekt planu został przedstawiony na sesji nadzwyczajnej Rady Miasta. Projektant planu T. Cykalewicz pokrótce omówił jego założenia i odpowiadał na pytania radnych. Dopytywano między innymi o tereny zwolnione przez spółki - Komunikację Autobusową i Remondis. O teren przyszłego bulwaru stanowiącego przedłużenie ul. Wybrzeże Władysława IV w kierunku ul. Daszyńskiego i Steyera, teren po obecnym targowisku przy ul. Grunwaldzkiej, teren straży granicznej przy przejściu granicznym Garz i inne.
Najwięcej emocji wzbudziła sprawa działki przy ul. 11 Listopada, na której właściciel chce budować stację benzynową (o tym szerzej na str. 6) W czasie dyskusji klub radnych PiS złożył wniosek o wyłączenie tego terenu z opracowania planistycznego i wyjaśnienie kwestii spornych z nim związanych. Wniosek ten poparł klub radnych PO. Przeciw temu wnioskowi głosowało 11 radnych, za jego podjęciem było 7 radnych. Niezależnie od tego jak głosowano, wszyscy chwalili rozwiązania przyjęte w planie (poza wykluczeniem stacji benzynowej). Podkreślano, że plan wprowadzi ład urbanistyczny w dużej części miasta. Za przyjęciem planu głosowało 12 radnych.
eska
s. 5Spór o stację paliw
Na nadzwyczajnej sesji Rady Miasta w dniu 21 czerwca br. uchwalony został miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru II. Plan ten nie przewiduje lokalizacji stacji paliw przy ul.11 Listopada, pod budowę, której pod koniec lat 90-tych sprzedana została nieruchomość sąsiadująca z Osiedlem Rycerska. Dlaczego tak się stało?
W 1995 r. właściciel uzyskał pozwolenie na budowę stacji paliw. Ponieważ inwestycji nie zrealizował w terminie ważności pozwolenia, czyli do 2003 r. zostało ono skutecznie wygaszone. Unieważniony został też obowiązujący wówczas plan zagospodarowania przestrzennego. Nastąpiło to na mocy ustawy z marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Mówi ona, że plany uchwalone przed 1995 r. zachowują moc do czasu uchwalenia nowych planów, jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2003 r. Przez kilka lat na wspomnianej działce nic się nie działo. Inwestor uaktywnił się pod koniec 2009 r.. Nie zważając na nieważne pozwolenie na budowę we wrześniu rozpoczęto prace ziemne, postawiono ogrodzenie. Na tablicy informacyjnej na placu budowy znalazł się zapis, że ważne trzy lata pozwolenie na budowę wydano w 1995 r. Inne dokumenty informowały, że budowa trwa od marca 96 r. Głośna była też sprawa fałszerstw w dzienniku budowy, w którym pojawiły się wpisy świadczące o prowadzonych pracach na budowie, podpisywanych przez jej kierownika. Kierownik budowy zmarł w 2003 roku, ale jeszcze przez 3 kolejne lata wpisy do dziennika budowy firmowane były jego nazwiskiem. Sprawa tych fałszerstw trafiła do prokuratury. Przeciwko inwestycji protestowali mieszkańcy sąsiednich domów.
W międzyczasie działkę przy ul. 11 Listopada przejął na drodze kupna inny podmiot - firma Chehat Ventures Limited. Nowemu właścicielowi wstrzymano wydanie decyzji o warunkach zabudowy terenu do chwili opracowania i zatwierdzenia nowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W czasie opracowywania planu, jak twierdzi zastępca prezydenta Barbara Michalska, właściciel był nieaktywny. Nie zgłaszał uwag w czasie wykładania planu do publicznego wglądu, nie uczestniczył w dyskusjach nad planem. Natomiast na sesji, na której plan był zatwierdzany przedstawicielka inwestora tłumaczyła, że inwestor był pewien budowy stacji paliw, bo tak mówił akt notarialny kupna działki. Z tego też powodu inwestor nie widział konieczności wnoszenia uwag do planu. Inwestor jest zdania, że w nowym projekcie planu zostało zmienione przeznaczenie terenu. Według opinii urbanistyczno prawnej dotyczącej tej kwestii, przedstawionej radnym na sesji - „gmina opracowuje nowy plan zagospodarowania przestrzennego a nie zmianę planu zagospodarowania przestrzennego. Zmianę planu można wykonać tylko w odniesieniu do planu obowiązującego” a takiego gmina nie posiadała. W zatwierdzonym planie teren ten jest przeznaczony na cele funkcji usługowych, w tym istnieje możliwość lokalizacji obiektów handlowych, gastronomicznych, kulturalnych, biurowych i hotelowych. Dopuszczono też możliwość funkcji mieszkaniowej. Projektant przyjął takie rozwiązanie, aby wartość nieruchomości nie została obniżona.
eska
s. 6Pod lupą cz. V
Z dniem 30 kwietnia br. upłynął termin składania oświadczeń majątkowych, jakie muszą składać, co roku, samorządowcy a także kierownicy jednostek podległych samorządowi. W oświadczeniu m.in. osoba składająca powinna określić przynależność poszczególnych składników majątkowych, dochodów i zobowiązań do majątku odrębnego i majątku objętego małżeńską wspólnością majątkową. Oświadczenie majątkowe dotyczy również majątku posiadanego w kraju i za granicą. Obejmuje ono także wierzytelności pieniężne. Od kilku lat analizujemy składane oświadczenia majątkowe. W poprzednich wydaniach tygodnika zaglądaliśmy do oświadczeń majątkowych złożonych na koniec 2010 r. przez władze miasta i radnych. Porównywaliśmy je do stanu posiadania wynikającego z oświadczeń za 2010 r. Dzisiaj, w ostatniej części, przyglądamy się majątkom dyrektorów niektórych podległych samorządowi jednostek.
Małgorzata Szmajda - dyrektor szpitala miejskiego
Wykazane w oświadczeniu środki pieniężne to 10 tys. zł. Dyrektor Szmajda jest współwłaścicielką domu o pow. 250 m2 wartości 700 tys. zł. Prowadzi działalność gospodarczą (zarządzanie i doradztwo). Z tego tytułu dochód za ubiegły rok stanowiła kwota 32,8 tys. zł. Ponadto jako dochody wykazała: z tytułu umowy o pracę – 62,3 tys. zł, umowy o dzieło –22,3 tys. zł, praw autorskich – 12,1 tys. zł. Jest współwłaścicielką samochodu Citroen C5 z 2005 r. Zobowiązania finansowe stanową: kredyt hipoteczny w Banku PKO BP – 86,5 tys. CHF; kredyt konsumpcyjny w Banku PKO BP – 20 tys. zł.
Grażyna Kołowiecka – prezes zarządu Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej
Zgromadzone środki to 155 tys. zł. Stanowią one współwłasność małżeńską. Współwłasność stanowi też dom o powierzchni 220 m2 wartości 352 tys. zł oraz działka o powierzchni 266 m2 wartości 26,6 tys. zł. G. Kołowiecka posiada też udziały w 1/8 w spółdzielczym prawie do lokalu oraz w 1/8 udziału w nieruchomości zabudowanej garażem (wieczyste użytkowanie) o łącznej wartości 31,6 tys. zł. Współwłasność to również akcje Lotos – 700 szt., PGNIG – 1215 szt., Cersanit – 378 szt. Jako dochody ubiegłego roku dyrektor PEC-u wykazała: dochód z tytułu zatrudnienia – 114,4 tys. zł, odsetki od środków w banku 3,4 tys. zł. Majątek stanowi samochód Volkswagen Passat CC 2008. To również współwłasność małżeńska.
Artur Ćwik – dyrektor Zakładu Gospodarki Komunalnej
Zgromadzone środki to 30,1 tys. zł (w banku i gotówce). Dyrektor Ćwik posiada mieszkanie własnościowe o pow. 53,5 m2 wartości 250 tys. zł. Dochód, jaki wykazał za ubiegły rok, to 76,3 tys. zł. Natomiast dochód żony stanowił 53,4 tys. zł.
Mariusz Piotr Fryska – dyrektor Ośrodka Sportu i Rekreacji „Wyspiarz”
Zgromadzone oszczędności to 10,5 tys. zł (w 2010 r. - 2,4 tys. zł). Dochód z tytułu umowy o pracę stanowił kwotę 80,7 tys. zł. Na podobnym poziomie kształtował się w 2010 r. Dyrektor Fryska posiada samochód Volkswagen Jetta z 2008 r., za który spłaca kredyt. Na koniec 2011 r. stanowił on 15,5 tys. zł.
eska s. 7Absolwenci opuścili SP 1
W Szkole Podstawowej nr 1 w Świnoujściu odbyło się 22 czerwca zakończenie roku szkolnego. Mury szkolne uroczyście opuszczali absolwenci szóstych klas. Z tej okazji w obecności władz miasta, rodziców i uczniów szkoły nagrodzono także najlepszych. Nagrodę przyznaną przez grono pedagogiczne dla najlepszego pod każdym względem ucznia szkoły odebrała Maja Kozłowska. ( na zdjęciu). Tuż za nią z nagrodami dyrektora szkoły uplasowała się kolejna dwójka absolwentów Oliwia Bizan i Bartek Flegert (na zdjęciu). Wręczono również inne nagrody, nauczycielom wiązanki kwiatów, a podziękowaniom i wszelkim życzeniom nie było końca.
Tekst i foto: krak
s. 8Kariera polityczna czy samorządowa - pytamy Joannę Agatowską
Kariera polityczna czy samorządowa – pytamy JOANNĘ AGATOWSKĄ...
Na kongresie SLD została Pani wybrana na jednego z sześciu zastępców przewodniczącego Leszka Millera...
Najbliższych współpracowników wybiera się według predyspozycji, które oni reprezentują i uzyskają poparcie kongresu. Na ostatnim kongresie został zatwierdzony Leszek Miller jako przewodniczący SLD. Po raz pierwszy w historii wszystkich partii w Polsce, odbyło się głosowanie bezpośrednie. Członkowie SLD glosowali internetowo i listownie. Natomiast już na samym Kongresie odbyło się głosowania na sekretarza i wiceprzewodniczących. 13 osób zostało zgłoszonych do funkcji wiceprzewodniczących, a Leszek Miller rekomendował sześć osób, z którymi chciałby współpracować. Z przyjemnością mogę stwierdzić, że znalazłam się w grupie rekomendowanych. Przewodniczący Miller przedstawił mi zadania, które chciałby powierzyć mi do realizacji w ciągu czteroletniej kadencji. Ma to być polityka samorządowa w Polsce. Tym będę się zajmowała, m.in. poprzez koordynowanie wszystkich planów samorządowych, integrację lewicowych środowisk samorządowych oraz przygotowanie do wyborów samorządowych w roku 2014.
A inni zastępcy przewodniczącego Leszka Millera?
Różne osoby mają przydzielone różne zadania, np. Anna Senyszyn ma się zająć sprawami światopoglądowymi, a do tego jest europosłem, więc i sprawy unijne będą w zakresie jej zainteresowań. Prof. Liberadzki, także europoseł, jest specjalistą w zakresie gospodarki morskiej i komunikacji, premier Oleksy – to bardzo ciekawa osobowość - będzie głównie interesowała polityka międzynarodowa i stworzenie think-tanku lewicy. Wszyscy oni, to bardzo życzliwi i kompetentni ludzie.
Kariera polityczna czy samorządowa?
Polityczna działalność na szczeblu krajowym tak na dobre zaczęła się w czerwcu 2010 roku, kiedy weszłam w skład zarządu krajowego i w związku z tym mam już pewne doświadczenie w tej pracy. Właściwie jestem na drodze do swojego indywidualnego rozwoju. Moja kilkuletnia działalność na niwie partyjnej jest w tym bardzo pomocna. Działam w naszym mieście, w województwie, a teraz mam szansę realizować się na szczeblu krajowym. To dla mnie duża szansa na poznanie wielu ciekawych ludzi, ale i szansa na to, żeby oni mnie poznali. Wiążę z tym duże nadzieje na przyszłość, że pozwoli mi to skuteczniej pracować dla naszego Świnoujścia.
Funkcja zastępcy prezydenta Miasta to bardzo odpowiedzialne stanowisko...
Funkcja, którą pełnię obecnie w Świnoujściu zastępcy Prezydenta Miasta absorbuje mnie bardzo i staram się, żeby ją wykonywać najlepiej jak potrafię. Myślę, że nie będzie to również przeszkodą do pełnienia funkcji partyjnych. Najważniejsza jest bowiem dla mnie praca w mieście. Po ostatnich wyborach samorządowych zawarłam z Prezydentem Miasta poważny kontrakt na cztery lata, a więc muszę z tego się wywiązać. I to jest dla mnie priorytet. Funkcja sprawowana w mieście będzie mi pomagała w pełnieniu zadań jakie postawione mi zostały w partii. W mieście zdobywam ogromny zasób wiedzy ale przede wszystkim praktyki. I tym doświadczeniem wymieniam się z moimi kolegami partyjnymi. Trzeba być otwartym na każdą naukę i z tej nauki wyciągać wnioski, żeby popełniać jak najmniej błędów.
Odpowiedzialne stanowisko w mieście, odpowiedzialna funkcja w partii – a rodzina?
Wiadomo, że czas który poświęcam polityce i zadaniom partyjnym, to jest po prostu czas kradziony rodzinie. Niestety. Syn ma osiemnaście lat i bardzo jest zaabsorbowany wchodzeniem w dorosłość. Mąż przyjął na siebie dużo obowiązków domowych. I za to bardzo go szanuję. Bardzo ważna jest dla mnie jego wyrozumiałość. Nie wiem czy jakiś inny mężczyzna wytrzymałby z taką zapracowaną kobietą jak ja?
Działalność partyjna jest działalnością społeczną czy za wymierną gażę?
Nie mamy gratyfikacji finansowych za pełnienie funkcji partyjnych. To jest działalność zupełnie społeczna. Powiem, że to są nawet koszty obciążające każdego z nas prywatnie. Ta działalność absorbuje nie tylko czas wolny, ale także środki finansowe. Ale co dla mnie dużo ważniejsze, ta działalność na niwie partyjnej daje mi bardzo dużo – to poznawanie ludzi, wymiana doświadczeń, no i wpływa to na mój rozwój osobowości. A na to nie ma ceny.
Rozmawiała: Urszula Kapusta (tekst autoryzowany)
s. 11
wyłowione na wyspach • z afisza • informacje kulturalne • teleforum • listy od czytelników • informator • FOTO - sic • sport na wyspach • sport i rekreacja z OSiR Wyspiarz • kryminałki • informacje ze Straży Granicznej • informacje z 8 FOW • noworodki • historia i teraźniejszość - Nasze miasto w Twoim albumie • sonda • aktualne ogłoszenia drobne • ogłoszenia medyczne • w tym wydaniu nie piszemy o... • horoskop

MIEJSCE DO WYKORZYSTANIA NA TWOJE INFORMACJE
GINEKOLOG - POŁOŻNIK
dr n. med. Marek Adam Brzuchalski
specjalista balneologii i medycyny fizykalnej
lekarz medycyny estetycznej
ul. Z. Herberta 6 / 4
Rejestracja tel. 516 076 294, 600 991 695
GABINET NEUROLOGICZNY
Małgorzata Frąckowiak
przyjęcia: Przychodnia Rodzinna, ul. Dąbrowskiego
poniedziałek 8.30- 16.00 (rejestracja 9.30-11.00),
środa 8.30 - 13.00 (rejestracja 8.30 - 13.00 )
Przyjęcia prywatne : poniedziałek od godz.16.00 po telefonicznym uzgodnieniu
Międzyzdroje, ul. Ustronie leśne 12 c
piątek godz. 17.00-19.00, pozostałe dni po uzgodnieniu telefonicznym
tel. 602 158 940
COLOR DOPPLER
gabinet internistyczny
ul. MAŁOPOLSKA 51
rejestracja telefoniczna
od pn. do sob. w godz. 09.00 - 18.00
tel. 91 327 19 16 ; kom. 608 63 82 63
specjalista chorób wewnętrznych
Marek Borowski
USG SERCA z kolorowym Dopplerem,
Holter - EKG (24 h),
USG jamy brzusznej,
prostaty, jąder, tarczycy
USG NACZYŃ z kolorowym Dopplerem
lekarz medycyny pracy
spec. rehabilitacji kardiologicznej, fizjoterapii i balneologii
M. Krystyna Wasilewska - Zużałek
Rej.telefoniczna: wtorki, piątki 18 -19
Międzyzdroje, ul. M. Dąbrowskiej 6 , codzinnie 16 - 17
Rej. tel. 91 328 02 12, 601 87 19 20
CERTYFIKATY KIEROWCÓW, MARYNARZY:
NORWESKIE, DUŃSKIE, MIĘDZYNARODOWE
-badania profilaktyczne, książeczki zdrowia
EKG - choroby serca, stawów, kręgosłupa
Rejestracja telefoniczna
GABINET GASTROENTEROLOGICZNY
Anna Popiela-Schiller
Gastroenterolog
Specjalista Chorób Wewnętrznych
Gabinet nr. 2.005 na II piętrze w budynku szpitalnym przy ul. Mieszka I 7
Rejestracja telefoniczna
+48 501 070 827
Ernest Pyrkosz
ORTOPEDA
- profilaktyka stawów biodrowych u niemowląt
- wady postawy
- zespoły bólowe narządów ruchu
- leczenie zmian zwyrodnieniowych i pourazowych
- badania medycyny sportowej dzieci i młodzieży
Świnoujście, ul. Piastowska 60
wtorek 17:00- 18:00, piątek 15:30-17:00
Rejestracja telefoniczna 606 387 618
specjalista ginekolog-położnik
Maria Czajkowska
USG 4D położniczo- ginekologiczne
certyfikat USG Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego
przyjmuje prywatnie: wtorek, czwartek od godz. 16:00
ul. Boh. Września 27 (vis a vis przeprawy promowej)
rejestracja telefoniczna: 607 31 00 51
RADCA PRAWNY Dorota Krzemień-Osuch
· porady prawne, reprezentacja przed sądami,
· spadki, podział majątku
· wspólnoty mieszkaniowe, nieruchomości,
· mediacje
Świnoujście, ul. Armii Krajowej 9/2
(wejście od ul. Monte Cassino 42-brama)
kontakt po uzgodnieniu telefonicznym
tel. 91 321 93 30, 605 426 340
e-mail: biuro@kancelaria-osuch.pl
Drewno kominkowe i opałowe
tel. 693 399 346, 91 418 82 68
